به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام «محمود زمانی قمی» آمده است: بی تردید وجه مشترک این روز در مقاطع مختلف تاریخی که رویدادهای حساسی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریکای زیاده خواه، سالگشت تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب و روز دانش آموز را در قلب خویش جای داده، مبارزه بی وقفه مردم رشید ایران با زیاده خواهان جهانی و دعوت همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده دنیا به ایستادگی و رادمردی در برابر قلدران و زورگویان تاریخ است.
ادامه پیام به این شرح است:
از همین روست که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکید می فرمایند: «اگر عزتی هست، اگر رفاهی هست، اگر آزادی و استقلالی هست، در سایه ایستادگی مقابل استکبار جهانی است.
یوم الله 13 آبان امسال نیز که با اقدام نابخردانه دیگری از سوی آمریکای تبهکار علیه ملت ایران اسلامی مصادف شد بار دیگر بر اوج دشمنی و کینه توزی آمریکا با آرمان های انقلاب صحه گذاشته و بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به عنوان نماد اصلی استکبار جهانی در دنیای کنونی دلالت دارد.
استاندار یزد در بحشی از پیام گفت: اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانش آموز به همه دانش آموزان متعهد ایران اسلامی، از آحاد مردم مسلمان و ولایت‌مدار دارالعباده یزد دعوت می نمایم تا همگام با مردم سراسر این مرز و بوم ، در راهپیمایی یوم الله 13 آبان حضور گسترده یافته و همچون همیشه رادمردی و ایستادگی خویش را در برابر قلدری و زورگویی جهانی به سرکردگی آمریکا به نمایش گذاشته و نشان دهند هرگز از آزادگی و استقلال خویش دست بر نخواهند داشت.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشید.
در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری کردند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.