سعید نورایمانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ، میزان اعتبار جذب‌شده پارسال را 456 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ 216 میلیارد تومان جاری و بقیه عمرانی است.
رئیس خزانه معین یزد اضافه کرد: از مجموع بودجه عمرانی 47 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و بقیه از طریق اسناد خزانه اسلامی است.
معاون اداره کل اقتصادی و دارایی یزد بابیان اینکه سیاست دولت در بحث اعتبار عمرانی انتشار انواع اوراق اسلامی است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در حال جذب و هزینه کردن این بودجه هستند.
رئیس خزانه معین استان در ادامه تلاش مدیران، ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص ذی‌حسابان و مدیران مالی آن‌ها را در خصوص جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی ستود.
چندی قبل باهدف توجیه سیاست‌های دولت در خصوص اجرای اسناد خزانه اسلامی همایش اسناد تسویه نوع اول و دوم با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، ذی‌حسابان و کارشناسان مالی این دستگاه‌ها برگزار شد.
دولت با همکاری مجلس این فرصت را فراهم کرد تا دستگاه‌های اجرایی بتواند از ابزارهای پیش‌بینی‌شده در قانون، اعتبار سال 97 خود را از طریق اسناد خزانه اسلامی تأمین و برنامه‌ها و طرح‌های خود را اجرا و عملیاتی کنند.
منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های عمرانی برخلاف سال‌های قبل که در قالب وجه نقد انجام می‌شد؛ بر اساس سیاست‌های جدید دولت از طریق انتشار اوراق خزانه اسلامی و سایر ابزارهای قانونی ازجمله اوراق مشارکت و صکوک اجاره تأمین می‌شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.