به گزارش ایرنا ، در این یادواره معاون فرمانداری ابرکوه ، جمعی از مسئولان و دانش آموزان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند، امام جمعه موقت ابرکوه افزود: تقویت باورها و آموزه های دینی دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب ، نقش تایثرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن داشته و دارد.
حجت الاسلام تقی فتاحی با گرامیداشت یاد شهدا ، ایثارگران و حضرت امام (ره) افزود: دشمن سعی و تلاش دارد از طریق شبکه های مجازی و تهاجم فرهنگی فکر جوانان ما را مشغول کند ، اما با هوشیاری دانش آموزان و جوانان ، تلاش دشمن ، به فضل خداوند ناکام مانده است.
وی ، با بیان اینکه این قشر تاکنون با تداوم راه شهدا و عمل به وصایای این عزیزان ، توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند، افزود: ترویج فرهنگ شهدا بهترین مبارزه با دشمنان است .
مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت ، تدین شهدا و ایثارگران بود که پیروزی های رزمندگان اسلام را در دوران هشت سال دفاع مقدس رقم زد.
فتاحی با بیان اینکه شهدای دانش آموز در تمامی عرصه ها برای همه اقشار جامعه بویژه برای همسالان خود الگو بودند، اظهار کرد: دانش آموزان رزمنده با نثار جان خود عظمت، اقتدار و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورده اند .
اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه های جنبی یادواره 50 دانش آموز شهید شهرستان ابرکوه بود.
شهرستان ابرکوه 275 شهید ،33 آزاده و 560 جانباز سرفراز ،50 شهید دانش‌ آموز و 17 شهید فرهنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
در سال تحصیلی 98- 97، 9هزار و 400 دانش ‌آموز در 106 واحد آموزش ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه شهری و روستایی ابرکوه مشغول به تحصیل شدند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.