سید مصطفی داودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره شایعه اخباری مبنی بر افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری ، حذف برخی قطارها و حذف امکانات و پذیرایی داخل قطارها، اظهار داشت: درباره افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری تاکنون نامه‌ای به این اداره کل و شرکت‌های تابعه ابلاغ نشده است.
وی ، خبر حذف قطارهای مسافری از مبدأ یزد و به مقصد یزد را نادرست عنوان کرد و افزود: هیچ‌کدام از قطارهای مسافری یزد حذف نشده است و هم‌اکنون روزانه هفت رام قطار مسافری از مبدأ این استان و همچنین به مقصد یزد با سه هزار نفر مسافر تردد می‌کند.
مدیرکل راه‌آهن یزد همچنین درباره حذف برخی امکانات بهداشتی نیز اظهار داشت: همکاران گروه مسافری ، بازرسی و حراست راه‌آهن به‌صورت محسوس و نامحسوس تمام قطارهای مسافری را ازلحاظ بهداشت کوپه‌ها و ملحفه به‌صورت مستمر نظارت می‌کنند تا کوچک‌ترین ناراحتی برای مسافران پیش نیاید.
داودی تصریح کرد: پذیرایی داخل قطارهای مسافری بر اساس نرخ بلیت است درصورتی‌که قطار شامل پذیرایی نهار ، شام و یا میان وعده باشد قیمت آن به نرخ بلیت اضافه می‌شود.
یزد در شاهراه شبکه ریلی کشور قرار دارد و راه‌آهن استان راهبردی‌ترین نقطه کشور است به‌گونه‌ای که روزانه 130 رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور می‌کند .
هر 12دقیقه یک رام قطار از راه‌آهن یزد عبور می‌کند و به‌طور میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخش‌های معدنی و سایر بخش‌ها از طریق این استان جابه‌جا می‌شود .
راه‌آهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حمل‌ونقل بار ایران در 18 سال اخیر در جایگاه نخست قرار دارد .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.