این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایر است ، شامل خط نستعلیق، شکسته نستعلیق ، کار با قلم و مرکب ، خط و نقش با خودکار ، نگاره های خط و نقش و فضاسازی با نقطه است .
در آیین افتتاحیه نمایشگاه ، حسین فلاح فرماندار میبد با تمجید از آثار عرضه شده بیان کرد: این نقوش به تمام معنا ، انسان را وارد دنیایی دیگر می کند ، چون آنچه بر دل بر می آید ، لاجرم بر دل می نشیند.
همچنین هادی زارع مهرجردی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد با معرفی انجمن خوشنویسان بیان کرد : این انجمن در سال 1374 توسط استاد امامی زارچی تاسیس شد و فعال ترین انجمن هنری منطقه است.
به گفته وی هم اکنون 27 استاد ممتاز و حدود 200 خوشنویس در میبد فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه در خوشنویسی رابطه مداوم بین شاگرد و استاد وجود دارد، افزود: در نتیجه تاثیر معاشرت ، حسن خلقی که در استادان وجود دارد از استاد به شاگرد و از شاگردان به شاگردان نسل بعد منتقل می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد یادآور شد : در خوشنویسی استفاده از ادبیات تعلیمی مانند اشعار سعدی ، حافظ و مولوی مرسوم بوده و به تبع آن هنرمندان خوشنویس خود از این ادابیات تعلیمی تاثیر گرفته و تعالی پیدا می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن هنرمند خوشنویس مکلف به رعایت چارچوب و قاعده خاصی که در این فن وجود دارد و از استاد به شاگرد می رسد ، است.
م. ا / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.