سید محسن موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و نهاد خانواده ریاست جمهوری و با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری انجام می شود.
مجری طرح ملی گفت و گوی خانواده در یزد تصریح کرد: در مرحله نخست، کارگاه آموزشی با عنوان 'مسأله یابی مشارکتی مسائل حوزه خانواده' در روزهای سوم و پنجم آبان با حضور جمعی از نمایندگان تشکل ها، پژوهشگران، کارشناسان و فعالان حوزه خانواده در کتابخانه دکتر جوادی برپا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی، پژوهشی و مشارکتی، تلاش می شود فعالان و سیاستگذاران حوزه خانواده در بخش های دولتی و غیردولتی به فهم مشترک از مسائل خانواده در حوزه های مختلف دست پیدا کنند.
نماینده انجمن جامعه شناسی ایران در یزد افزود: نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که ریشه بسیاری از مسائل و آسیب های خانواده در ضعف یا فقدان مهارت های ارتباطی و گفتگویی است.
وی تصریح کرد: اگر گفتگو در خانواده نباشد بتدریج پدیده هایی مثل شکاف نسلی، طلاق عاطفی و بعضا خشونت جایگزین آن می شود، علاوه براین، نبود تمرین مهارتهای ارتباطی و گفتگویی در خانواده، روابط بین فردی در سطح جامعه را نیز دچار اختلال می کند.
موسوی گفت: منظور از گفتگوی خانواده، گفتگو و تعامل بیشتر اعضای خانواده با یکدیگر است که امیدواریم با این طرح به این هدف نزدیک تر شویم و گفتگو بین فعالان حوزه خانواده و مسئولان و سیاست گذاران هم به فهم مشترکی از مسائل و چالش های خانواده در حوزه های مختلف منجر شود.
وی یادآور شد: امیدوارم در مراحل بعدی این طرح بتوانیم از مسأله اجتماعی به پویش اجتماعی گذر کنیم و در جهت کاهش مسائل خانواده و افزایش تعامل و گفتگو گام های مثمر ثمری برداریم.
استان یزد بر پایه سرشماری سال 1395، یک‌ میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.