نادر سیلیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه با اشاره به تلاش و فعالیت زنبورداران در 6 ماهه نخست سال 97اظهار داشت :با توجه به پایان فصل برداشت ،این میزان عسل از 45 هزار واحد کلنی تولید و نسبت به سال قبل به دلیل تبعات خشکسالی سه درصد کاهش دارد.
سلیم افزود: عسل تولیدی استان به علت برخورداری از رطوبت پایین و تنوع گونه های گیاهی در مراتع از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است .
به گفته وی این محصول مقوی علاوه بر مصرف داخلی بخشی از آن به استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
معاون جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: توسعه مناطق روستایی، وجود باغ ها و اراضی کشاورزی استان با روش علمی و آبیاری نوین ، زمینه خوبی برای اشتغال و پرورش زنبور و تولید عسل است.
این مسئول با بیان اینکه 566 نفر در صنعت پرورش زنبور عسل فعالیت دارند خاطرنشان کرد: شهرستان های تفت و مهریز به عنوان رتبه نخست و دوم و از شهرستان های ابرکوه و اشکذر نیز مشترکا به عنوان سومین تولید کننده عسل استان یاد کرد .
معاون جهاد کشاورزی یزد بابیان اینکه 6 هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم در تولید عسل فعالیت دارند افزود: متقاضیان پرورش عسل در روستاها و مناطق عشایری می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی برای دریافت وام اشتغال اقدام کنند.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالی، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.