سید پرویز فتاح روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهرستان ابرکوه یزد اظهار داشت: افزایش 90 درصدی اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته یک اقدام انقلابی بود که با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محقق شد.
وی افزود: امسال منابع این نهاد از محل قرض‌الحسنه بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌‌الحسنه امداد ولایت به 2 برابر افزایش یافت که با این میزان جذب منابع، 200 هزار نفر از افراد تحت پوشش وام خود اشتغالی دریافت خواهند کرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان اینکه هدف اصلی ما توانمندسازی مددجویان است، تصریح کرد: در 2.5 سال گذشته، 270 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد از چتر حمایتی خارج شدند.
فتاح ، همچنین با قدردانی از مردم و خیران استان یزد گفت: کمک رسانی مردم این خطه به این نهاد در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل از آن 38 درصد رشد دارد.
وی افزود: شاخص های کمک به کمیته امداد (ره) در یزد و ابرکوه نسبت به کشور قابل تعامل است و این کمکها وحدت رویه ایجاده کرده است.
رئیس کمیته امداد(ره) با اشاره به طرح کمک به ایتام گفت: افراد تحت پوشش طرح ایتام در ابرکوه ماهانه 306 هزار تومان از طریق حامیان، دریافت می‌کنند، این درحالیست که میانگین کشوری دریافتی ایتام 225 هزار تومان است و این نشان از همت والای مردم و خیران ابرکوهی است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد حدود 18 نوع خدمت را به مدد جویان تحت پوشش خود ارائه می کند تصریح کرد: به 300 هزار دانش آموز و 70 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارائه می کنیم و وام مسکن و وام اشتغال هم از جمله خدمات این نهاد است.
حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که سه میلیون نفر به صورت مستقیم و 2 میلیون نفر هم به صورت موردی، خدمات دریافت می کنند.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.