به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا تابش در این مراسم گفت: ایجاد فشار خارج از توان طبیعت، باعث به بار آمدن فجایع زیست محیطی در سطح جهان شده و زندگی انسان را تحت شعاع قرار داده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس ادامه داد: همه این نامهربانی ها با طبیعت، در کنار خشکسالی ها و تغییر اقلیم، باعث ایجاد فشار مضاعف بر طبیعت شده که می طلبد تا به مسائل زیست محیطی با نگاه علمی و کلان نگریسته شود و در عین حال به پیوست زیست محیطی برای اجرای طرح ها و پروژه ها، توجه کاملی شود.
تابش با تاکید بر افزایش آگاهی های مردم در زمینه طبیعت و اقلیم گفت: در 10 سال اخیر میزان بارندگی نسبت به متوسط بلند مدت، 11 درصد کاهش یافته و به تبع آن حجم جریان آب سطحی نیز 44 درصد کاهش داشته است.
نماینده مردم اردکان با تاکید بر انجام کار کارشناسی در اجرای طرح ها گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک ایران، افزایش روزافزون جمعیت، منابع محدود و مشکلاتی همچون فرسایش و ...، اقدامات آبخیزداری در کشور ضرورت دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است گفت: طراحی و مدیریت پروژه های آبخیزداری به منظور حفاظت و ارتقای منابع زیستی و توجه خاص به منابع آب و خاک بسیار مهم است.
عملیات اجرایی طرح احداث بند خاکی آبخوان عقدا به عنوان یکی از مهمترین طرح های استانی در این بخش، با اعتبار 28 میلیارد ریال آغاز شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.