به گزارش ایرنا در این میزگرد که با حضور تعدادی از مسوولان و ورزشکاران بسیج استان برگزار شد حاضران در باره ورزش قهرمانی و همگانی، امکانات و زیر ساخت ها، ظرفیت ها، جایگاه کشوری، عملکرد، مطالبات و برنامه های آینده ورزش بسیج استان، بحث و تبادل نظر کردند.

*** وجود 40 طرح نیمه تمام ورزشی در حوزه بسیج یزد
مدیرعامل باشگاه فرهنگی وررشی مقاومت بسیج استان یزد با اشاره به اینکه 12 ناحیه مقاومت زیر پوشش برنامه های ورزشی هستند گفت: 40 طرح نیمه تمام ورزشی شامل استخر، سالن تیراندازی، سالن اهداف پروازی و زورخانه در سطح استان با پیشرفت فیزیکی بین 40 تا 60 درصد در دست ساخت است که برای تکمیل آنها به 100 میلیارد ریال بودجه نیاز است .
سرهنگ محمد مهدی نیکونژاد افزود: هم اکنون 65 سالن ورزشی هر کدام در وسعت 400 تا 500 متر مربع در تمام شهرستات های استان وجود دارد که اقشار مختلف مردم و جوانان به خصوص اعضای بسیج در طول سال از آن استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال در عرصه ورزش همگانی به خصوص در رشته کوهپیمایی 23 هزار نفر از مردم و جوانان در قالب برنامه های اردویی، فعالانه مشارکت داشته اند.
این مسئول از دیگر برنامه های مهم باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت که سالانه به مناسبت های مختلف برگزار می شود به ورزش پیاده روی خانوادگی اشاره کرد که در سطح استان با استقبال خوب مواجه شده است.
رئیس تربیت بدنی سپاه الغدر یزد به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و مسئولان باشگاه های زیر پوشش در سطح استان به عنوان یک اولویت و موضوع مهم اشاره کرد که سالانه در قالب یک برنامه مدون انجام می گیرد.
نیکونژاد گفت: هم اکنون 17 پایگاه استعدادیابی با حضور بسیجیان 9 الی 14 سال در رشته های رزمی، تنیس روی میز، باستانی، کشتی ، شنا و تیراندازی فعال هستند و بطور متوسط هر پایگاه 20 الی 30 نفر را به صورت حرفه ای آموزش می دهد.
این مسئول تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال حدود 800 دانش آموز نوجوان در قالب هشت مدرسه در گروه سنی 12 تا 13 سال جذب پایگاه های استعدادیابی زیر پوشش شدند و از امکانات مورد نیاز استفاده و در پایان 36 نفر شناسایی شدند.
نیکونژاد به برگزاری المپیاد ورزشی بسیج، محلات و مساجد در سالجاری با حضور بیش از 2 هزار نفر از خواهران و برادران بسیجی در 12 رشته رزمی، تنیس روی میز، باستانی، کشتی، دو و میدانی و تیراندازی اشاره کرد که نفرات برتر به المپیاد کشوری بسیج معرفی شدند.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی بسیج یزد از دیگر برنامه های این باشگاه را در سال های اخیر، راه اندازی 18 انجمن ورزشی ذکر کرد که در مناطق مختلف با استقبال خوب ورزشکاران بسیجی مواجه شده است.
نیکونژاد با اشاره به اینکه باشگاه بسیج یزد در 2 سال گذشته در کشور رتبه اول را کسب کرده، محور فعالیت های این باشگاه را در ابعاد گسترش ورزش همگانی، قهرمانی، توجه به زیر ساخت ها ، آموزش مربیان و پایگاه قهرمانی ذکر کرد که فعالانه نه تنها در بسیج که برای تمام قشرها خدمات ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه افزون بر 100 هزار بسیجی سالانه از برنامه های ورزشی باشگاه مقاومت استفاده می کنند بر گسترش فعالیت های ورزشی با همکاری مردم و سایر دستگاه های اجرایی در سالجاری تاکید کرد.
این مسئول به برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی در 2 بخش خواهران و برادران در هفته تربیت بدنی امسال در رشته های مختلف با مشارکت علاقه مندان خبر داد که تمهیدات لازم برای انجام آن فراهم شده است.
نیکونژاد پیش بینی کرد در این مسابقات افزون بر 6 هزار نفر شرکت کنند و مرحله نهایی استانی آن در دهه فجر امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار و نفرات برتر تجلیل شوند.

** فعالیت 13 باشگاه مقاومت در استان یزد
مدیر قهرمانی باشگاه مقاومت بسیج استان یزد گفت: هم اکنون 13 باشگاه فرهنگی و ورزشی در تمام مناطق و شهرستان های تابعه استان با حضور مربیان و امکانات مناسب در اختیار اقشار مختلف و بسیجیان است.
ابوالفضل پارسائیان افزود: شناسایی استعدادها به خصوص در رده های سنی پایه برای کسب عنوان قهرمانی و ارتقای تیم های ورزشی استان جزو برنامه های مهم باشگاه های مقاومت است که در قالب برنامه ای مدون انجام می شود.
وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان می توانند سالانه با مراجعه به باشگاه های مقاومت با کمترین هزینه و بهترین بازدهی برای موفقیت در رقابت های ورزشی از آنها استفاده کنند و قدر امکانات موجود را برای تعالی و موفقیت بدانند.
وی تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی، ارزشی و اخلاقی در کنار برنامه های فنی و ورزشی در قالب منشور اخلاقی در باشگاه های مقاومت اعمال می شود و این فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های موجود است.
این مسوول از دستگاه های اجرایی، فرهنگی و ورزشی خواست با همدلی و همکاری برای خدمت به مردم و جوانان بیش از گذشته از ظرفیت های موجود ورزشی بسیج در سطح استان استفاده کنند.
پارسائیان به تهدید نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و ورزش و مشارکت در فعالیت های فرهنگی را از راه های مهم پیشگیری از ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و خنثی کردن توطئه های دشمنان ذکر کرد.

**بانوان از امکانات بسیج برای ورزش استفاده کنند
قهرمان مسابقات تیراندازی با تپانچه بسیجیان کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امکانات خوبی در سطح استان فراهم شده که خانواده ها و بانوان می توانند از آنها برای موفقیت در مسابقات کشوری و بین المللی استفاده کنند.
زهرا فتاحی افزود: اکثر برنامه های ورزشی که در باشگاه های مقاومت استان انجام می شود به رغم خدمات خوبی که ارائه می شود هزینه ای ندارد و این خود زمینه ای برای مشارکت در برنامه های ورزشی است.
وی تصریح کرد: توجه به رده های سنی پایه و برگزاری مسابقات، اردوهای ورزشی، استعدادیابی و المپیادها کار بسیار خوبی است که انجام می شود و قطعا باید بخاطر اهمیت موضوع بیشتر شود.
فتاحی به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در فعالیت های ورزشی و مسابقات مهم ملی و بین المللی توسط بانوان اشاره و تصریح کرد: رعایت حجاب نه تنها مانع موفقیت و کسب عناوین قهرمانی نیست که خود زمینه مهم موفقیت و پیروزی است.

** ورزش، عامل موفقیت های علمی و درسی است
قهرمان مسابقات تیراندازی با کمان بسیجیان کشور گفت: فعالیت های ورزشی اگر توام با هدف و برنامه ریزی انجام شود نه تنها مانعی برای تحصیل و موفقیت در عرصه علمی دانش آموزان نیست که موجب توفیق بیشتر و کسب نشاط و سلامتی است.
سید محسن هاشمی با قدردانی از امکاناتی که توسط بسیج در استان فراهم شده از نوجوانان و جوانان خواست با مراجعه به باشگاه های فرهنگی، ورزشی مقاومت از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری موجود استفاده کنند.
وی اظهار داشت: استعدادهای بسیار خوبی در بین ورزشکاران یزدی وجود دارد که اگر توام با برنامه ریزی و همدلی و همراهی مردم و خانواده های همراه باشد بدون شک موجب شکوفایی و کسب افتخار برای استان در رقابت های کشوری و جهانی است.

**امکانات ورزشی بسیج در خدمت علاقه مندان است
مسئول تربیت بدنی ناحیه مقاومت مرکزی یزد هم در این میزگرد گفت: تمام امکانات ورزشی بسیج شامل سالن ها، سالن های اهداف پروازی، استخرها و زورخانه سالانه با حضور مربیان مجرب با هزینه و شهریه خیلی محدود و همراه با برنامه های جذاب فرهنگی در اختیار علاقه مندان گذاشته می شود.
علی شبانی افزود: برگزاری المپیاد ورزشی ، استعدادیابی، گسترش فضاهای ورزشی، برگزاری مسابقات، اعزام ها و رقابت های بومی و محلی با همکاری سایر دستگاه ها و همراهی خانواده ها در شهرستان یزد انجام می شود.
وی ادامه داد: توسعه و تقویت فعالیت های ورزشی در کنار برنامه های فرهنگی برای تمام اقشار جامعه به خصوص بسیجیان محور و از اهداف اصلی است که در این شهرستان انجام شده و ادامه خواهد داشت.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر 300 هزار بسیجی دارد که در بیش از 700 پایگاه مقاومت عضویت و فعالیت دارند.
ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی با هدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1313 خورشیدی با نام «آژانس خبری پارس» به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تاسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه های داخلی و خارجی است.
هم اکنون فراورده های ایرنا به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی ، روسی، اردو ، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می شود.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.