سید علی کارآموز روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح باهدف آسیب‌شناسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، مجموعه‌های نظام‌یافته ای از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی برای مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر اجرا می‌شود.
این مسئول آموزشی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، همکاری معلمان، مربیان، مشاوران، خانواده‌ها و دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی نقش اساسی در پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی دارد.
کارآموز یادآور شد: دراین‌ارتباط جلسه‌های هماهنگی با کارکنان مدارس و دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای پیگیری برنامه‌ها اقدام مناسب انجام‌شده است.
به گفته وی در سال تحصیلی 1397-1396 طرح ملی نماد در شش مدرسه دخترانه و پسرانه شهرستان با حضور هزار نفر اجرا شد و با توجه به تجربه های به دست آمده امسال در تمام واحدهای آموزشی اجرا می‌شود.
طرح‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها در مدارس در حال انجام می‌دهد که طرح نماد مهم‌ترین آن‌هاست.
این طرح در راستای اجرای دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری مدیران مدارس و دستگاه‌های مختلف باهدف آسیب‌شناسی مشکلات و پیشگیری از آن انجام می‌شود.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و 10 هزار دانش‌آموز در 100 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود 250 هزار دانش در 21 شهر و تعدادی از روستاهای استان یزد راهی کلاس درس شدند.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.