به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 66 عکس و سند تاریخی از حضور شخصیت‌ های برجسته ایران در رویدادهای سازمان ملل متحد، سفر هفت دبیرکل‌ این سازمان به ایران و گزیده‌ ای از طرح‌ های اجرا شده توسط سازمان ملل در ایران به مدت یک هفته در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با هدف اطلاع رسانی درباره حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزار می شود.
برگزاری این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد انجام می شود.
نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران پیش از این در شهرهای بوشهر، زاهدان، شیراز، اراک و سنندج برگزار شده است.
سازمان ملل متحد سال 1945 میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد، این سازمان توسط 51 کشور تاسیس و سال 2011 میلادی، 193 کشور عضو داشت، اعضای آن تقریبا شامل همه کشورهای مستقلی است که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده ‌اند.
ایران به‌ عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد در میان نخستین کشورهایی بود که مرکز اطلاعات سازمان ملل در آن تاسیس و فعالیت‌ های این مرکز در ایران از سال 1950 آغاز شد.
این فعالیت ها در سال 1980 به حالت تعلیق درآمد، سپس در سال 1991 دوباره آغاز و از سال 1994 به گونه‌ای کامل فعال شد.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.