به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، محسن صادقیان در نشستی با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی پروژه یادشده افزود: ‌این پروژه در مسیر کریدور تهران - بندر عباس واقع شده و اهمیت فراوانی است.
وی افزود: باید ظرفیت های قانونی در بودجه سال 97 شامل ظرفیت های تبصره 19‌، بند 'واو' تبصره 5 ، بند ه تبصره 5 ، قانون ساخت بزرگراه ها و آزاد راه ها، تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی و سایر ‌را پیگیری کرد.
معاون استانداری یزد تاکید کرد: لازم است از طریق اداره ‌کل راه و شهرسازی ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ایجاد ردیف پیوست قانون برای این پروژه در سال 98 اقدام شود.
هیئت وزیران 25 اسفند 1395 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه­ های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک­ ها و سایر منابع مالی و پولی کشور - مصوب 1366- اجرای پروژه آزاد راه اردکان – مهریز به طول 130 کیلومتر با برآورد تقریبی 9 هزار و 280 میلیارد ریال توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه اردکان – مهریز به سهامداری شرکت جهاد نصر یزد را تصویب کرد.
مرداد سال 1396، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه ارتقا ایمنی و تسهیل ترافیک 330 کیلومتر آزاد راه در دستور کار قرار دارد، گفته بود: در خصوص این بزرگراه‌ ها در حال مذاکراه و عقد قرارداد سرمایه‌گذاری هستیم که اردکان- یزد- مهریز- انار، قم- سلفچگان، بخش‌ هایی از مسیر ساوه - بویین زهرا و بندرعباس- ایسین نمونه‌ای از این بزرگراه‌‌ها محسوب می‌شوند که در حال تبدیل به آزاد راه هستند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.