به گزارش شنبه شب روابط عمومی فرمانداری اردکان ، هادی مقیمی هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی را یافتن راهکارهایی برای خروج شهرها از بن ‌بست توسعه و گسترش آنها دانست و تصریح کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری در این طرح شناسایی و بهسازی می‌شوند.
رئیس ستاد بازآفرینی پایدار شهری اردکان اظهار داشت: بافت‌ های ناکارآمد میانی، محدوده‌ های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و پهنه‌ هایی با کاربری ناسازگار شهری، مناطق هدف این طرح هستند.
وی توسعه همه‌ جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از نتایج اجرای طرح دانست و بیان کرد: ستادیادشده ، ارتقای کیفیت زندگی در محلات شهری را به عنوان هدف نهایی دنبال می‌کند.
همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد در این نشست ، بازآفرینی را فرآیند توسعه همه‌ جانبه محلات شهرها و بخش‌های مختلف شهری دانست که به همت دولت تدبیر و امید برای جبران اشکالات موجود در ساخت ‌و سازهای شهری و رفع کمبودهای احتمالی آغاز شده است.
بهروز شهابی ‌زاد گفت: به عنوان نمونه طرح مسکن مهر در دولت قبل به صورت مقطعی مشکل مسکن را در برخی نقاط رفع کرد، این طرح در کنار مزایایی که داشت، به علت عدم پیش‌بینی درست از زیرساخت‌های موردنیاز، امروز نقص‌های خود را آشکار کرد.
وی در این ارتباط به عنوان مثال بیان کرد: در بسیاری از مناطق مسکن مهر با مشکلاتی نظیر مدرسه، پارک، فضای سبز و... مواجه هستیم که در طرح بازآفرینی رفع این مسائل و کاستی‌ ها دنبال خواهد شد.
شهابی‌زاد تصریح کرد: در برخی محلات شهر اردکان، موانعی برای ساخت مسکن وجود دارد یا عواملی موجب عدم رغبت برای سرمایه‌گذاری در مسکن شد و ستاد بازآفرینی رفع این موانع را پیگیری خواهد کرد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد بیان داشت: کارگروهی با عنوان تسهیل‌ گر، کار مطالعه و شناسایی نیازهای محلات را انجام داد که پس از طرح و تصویب در ستاد شهرستان و استان بازآفرینی شهری، دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبات برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم می ‌شوند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.