به گزارش ایرنا ، تکواندو کاران در رده های سنی شکوفه ها، خردسالان ، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 10 وزن در هر رده رقابت کردند .
این رقابت ها که به صورت انفرادی زیرنظر هیات تکواندو استان یزد و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات تفت برگزار شد در مجموع 200 نفر حائز رتبه های اول تا سوم وزن ها و رده های مختلف سنی شدند.
به نفرهای برتر کاپ، مدال و تندیس مسابقات اهدا شد.
رئیس هیات تکواندو استان یزد گفت: در این مسابقات که به صورت آزاد و انفرادی برگزار شد فقط نفرات انتخاب شدند و موضوع تیمی مطرح نبود.
علی میرزاییان هدف از برگزاری مسابقات در رده سنی شکوفه ها، خردسالان و نونهالان را جذب افراد مستعد کلاس های تابستانی ورزش تکواندو در استان ذکر کرد.
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه در رده سنی بزرگسالان در راستای شناسایی نفرات برتر برای اعزام به رقابت های تکواندو قهرمانی کشور بود که در یکی از استان ها برگزار می شود.
به گفته وی، زمان و مکان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بعدا توسط فدراسیون اعلام می شود.
رئیس هیات تکواندو یزد به عملکرد این هیات اشاره کرد و یادآور شد: در سال 1396 توسط ورزشکاران استان 12 مدال قهرمانی و امسال نیز 23 مدال قهرمانی ملی کسب کردند و همچنین در این مدت سه مدال بین‌ المللی توسط ورزشکاران کسب شد.
به گفته میرزاییان این هیات در سال 93 در جایگاه آخر در بین تمام هیات ‌های ورزشی کشور و استان یزد قرار داشت که با همت و برنامه ریزی و انجام فعالیت های مختلف به جایگاه دوم استان دست یافت و هم اکنون در سطح کشور و بین استان ها جزو پنج هیأت برتر قرار دارد.
این مسئول تصریح کرد: هم اکنون 870 تکواندوکار زن و 2 هزار و 100 تکواندوکار مرد در استان به شکل حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند و 15 باشگاه در یزد، تفت،‌ بافق، مهریز،‌ ابرکوه، میبد و اشکذر فعالیت دارند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 50 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.