به گزارش ایرنا، دبیرستان ماندگار ایرانشهر، متعلق به دوره قاجار و نخستین دبیرستانی است که در سال تحصیلی 1306–1307 در استان یزد تاسیس شد.
دانش‌آموختگان سالهای 1306 تا 1373 دبیرستان ماندگار ایرانشهر ، به دور هم جمع شدند تا ضمن تجدید خاطره ها و دیدارها، ساعاتی را به دور از هیاهوی جامعه، در کنار هم باشند و روزهای شیرین مدرسه را زنده کنند.
دانش‌آموزان، معلمان و معاونان جوان دیروز، حالا دیگر گرد پیری روی صورتشان نشسته است و از آن طراوت جوانی خبری نیست.
در این مراسم، ابتدا زنگ ناقوس قدیمی مدرسه توسط عباس سبزواری، خدمتگزار آن زمان مدرسه به صدا درآمد و در ادامه جمعیت دانش‌آموخته امروز و دانش آموز دیروز، سر صبحگاه حاضر شدند، سپس وارد کلاسها شده و پشت نیمکت‌ها نشستند و خاطرات دوران تحصیل خود را مرور کردند.
بسیاری از این افراد که اکنون در استانهای مختلف و خارج از کشور ساکن هستند با طی کردن مسافت طولانی برای دیدار با همکلاسی های خود به این مراسم آمدند.
برخی از دانش آموزان با ویلچر و عصا در این مراسم حاضر شده بودند ولی با وجود آنکه سالخورده بودند از آمدن دوباره سر کلاس بسیار خرسند بودند، شماری از آنها در کسوت پزشک، مهندس، قاضی، معلم و مدیر آموزش و پرورش و مدیر طرح ها بودند، آنها دیدارها را تازه کردند، با هم گفتند، شنیدند و خندیدند.
این دانش آموزان دیروز، در ابتدای ورود به مدرسه مورد استقبال مسوولان فعلی آموزش و پرورش استان قرار گرفتند.
یکی از دانش آموختگان که حدود 87 سال سن داشت به خبرنگار ایرنا گفت: بسیار خوشحال هستم که در این مراسم شرکت کردم زیرا بسیاری از همکلاسی های خود را حدود 40 سال است که ندیدم.
حبیب الله علی پور که بازنشسته آموزش و پرورش است افزود: هر چند ممکن است نام معلمان پس از گذشت سال های طولانی از ذهن دانش آموزان از یاد برود ولی هیچگاه چهره مهربان ، دلسوز و عاشقانه یک معلم که همه شاگردانش را فرزند خود می داند از ذهن ها پاک نمی شود.
معاون اموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این حرکت نمادین را تداعی یاد و خاطره معلمان فداکار و دلسوز توسط دانش آموختگان دیروز و سپاس از معلمان بواسطه نقش فعال و تاثیر گذار آنان در پیشرفت کشور بیان کرد.
منصور ارجمندی افزود: برای این گردهمایی، حدود یکهزار و 500 نفر دعوت شده بودند.
همچنین از کتاب 'دبیرستان ایرانشهر یزد از دیروز تا امروز' رونمایی شد که در آن، خاطرات دانش آموزان و معلمان گذشته به رشته تحریر در امده است.
اهدای شاخه گل توسط دانش آموزان دیروز به معلمان خود از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این دومین گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان ماندگار ایرانشهر یزد است، نخستین گردهمایی آن در سال 82 برگزار شد.
در سال تحصیلی گذشته 239 هزار دانش آموز در یکهزار و 1900 مدرسه استان یزد مشغول به تحصیل بودند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.