به گزارش ایرنا محمد علی طالبی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان افزود: تکدی گری، بازتاب برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه است و نمی توانیم بدون توجه به دلایل و زمینه های بروز تکدی گری صرفا تمرکز خود را بر روی پاک کردن صورت مسئله قرار دهیم.
وی اظهار داشت: شاید خیلی راحت با یکسری اقدامات امنیتی با هماهنگی دستگاه ها مختلف، سطح شهر را از متکدیان پاک کنیم که این درست نیست.
طالبی با بیان اینکه باید به زمینه ها و عوامل بروز تکدگری در استان توجه شود تصریح کرد: باید تمرکز خود را برای مقابله با اقداماتی که ممکن است تکدگری بصورت باندی یا از طریق برخی گروه هایی که از سایر مناطق کشور با هدف تکدگری در استان حضور پیدا می کنند قرار دهیم.
وی اضافه کرد: اما در میان متکدیان عده‌ای چون کودکان خیابانی واقعا به خاطر رفع نیازهایشان اقدام به این کار می کنند و نان آور خانواده هستند که باید به این مسئله توجه شود و نمی توانیم به یک بعد قضیه تکدی گری که موجب نازیبا شدن چهره شهر می شود توجه کنیم.
طالبی ادامه داد: البته عده‌ای نیز وجود دارند که نیازمند واقعی نیستند و به شکل سازمان یافته به تکدی گری می‌ پردازند.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: همچنین باید ساز و کارهای لازم را برای معیشت افراد نیازمند از طریق فعال کردن دستگاه های متولی ، خیریه ها و سمن ها فراهم کنیم.

***متکدیان، چهره شهر را نازیبا می کنند
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم در این نشست به اهمیت ساماندهی متکدیان و کودکان کار با توجه به جهانی شدن یزد پرداخت و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از کودکان کار، بازتوانی کودکان جهت جلوگیری از بازگشت به کار در خیابان، توانمندسازی کودکان کار و متکدیان و جلوگیری از نازیبایی سطح شهر، نیاز به هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های متولی است.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: حضور متکدیان در سطح شهر موجب نازیبا شدن چهره شهر به ویژه در انظار گردشگران داخلی و خارجی و نارضایتی شهروندان شده است.
وی تصریح کرد: تکدی گری در هیچ جامعه ای پسندیده نیست که امیدواریم با همکاری تمام دستگاهها این معضل در استان رفع شود.

*** متکدیان را کمک نکنید
مدیر کل بهزیستی استان یزد هم در این نشست به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 96 در استان با هدف جمع آوری متکدیان ،حفظ ظاهر شهر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از کودکان کار اجرا شده است.
جلیل عفتی با بیان اینکه خوشبختانه با اجرای طرح یاد شده اقداماتی خوبی در استان صورت گرفت از شهروندان خواست که به متکدیان خیابانی کمک نکنند چون هرگونه دلسوزی مردم و کمک به این قشر موجب ترویج گداپروری در جامعه می شود.

*** 51 درصد متکدیان استان، اتباع بیگانه هستند
مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه 51 درصد متکدیان در سطح شهر یزد اتباع بیگانه هستند گفت: کودکانی که در سطح شهر یزد اقدام به گدایی می کنند غیر ایرانی و متکدیان غیر کودک هم غیر بومی هستند.
امرالله سیف الدینی از شهروندان خواست با بی توجهی و پرداخت نکردن وجه نقد به متکدیان، شهرداری را در راستای حذف این معضل اجتماعی در شهر یاری کنند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.