به گزارش خبرنگار ایرنا امیر جانبازی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان افزود: تاکنون بیش از یکصد میلیارد تومان متقاضی برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی در قالب طرح های تکاپو ، فراگیر و بوم گردی ارائه که در کمیته های فنی این طرح ها بررسی شده و تاکنون 59میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، شیلات، گردشگری و بهداشتی هشت میلیارد و 130 میلیون تومان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
وی تصریح کرد: با این تسهیلاتی که در حوزه روستایی اختصاص یافته ، 144نفر در شهرستان می توانند مشغول به کار شوند و اگر این سهمیه جذب شود؛ می توان از اعتبارات و تسهیلات استانی دیگر هم استفاده کرد.
جانبازی اظهار داشت: برای شهرستان لاهیجان 21میلیارد و 200میلیون تومان پیش بینی و اختصاص ایجاد اشتغال شده و مقرر است متقاضیان در قالب طرح تکاپو طرح های خود را ارائه دهند.
سرپرست فرمانداری لاهیجان گفت:
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نماینده شهرستان برای اجرای طرح های بزرگ خاطرنشان کرد: پروژه ای مانند میدان گیل یا مجتمع فرهنگی، با اعتبارات شهرستانی قابل حل نیست و حتما باید از اعتبارات ملی کمک گرفته شود.
نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مدیریت منابع اعتباری در هر شهرستان، نوعی برنامه ریزی است که باید بر اساس اطلاعات دقیق از برنامه ها و طرح ها ارائه شود.
ذبیح نیکفر افزود: در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها باید اولویت ها در نظر گرفته و بر اساس اولویت این اعتبارات تقسیم شوند زیرا نیازها نامحدود و منابع محدود هستند.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان گفت: همراهی با دولت ضروری است و از مسئولان نیز می خواهیم که در کنار مردم و در میان مردم باشند.
وی در خاتمه سخنانش اضافه کرد: یکی از برنامه ها در عرصه منابع طبیعی، واگذاری اراضی شیب دار در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل است که مقرر شده حدود 500 هکتار از این اراضی برای کاشت نهال مثمر به بخش خصوصی واگذار شود و در شهرستان لاهیجان این اراضی برای توسعه باغ های چای استعداد لازم را دارند .
شهرستان لاهیجان با 2 بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.