به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی نماز جمعه آستارا افزود: امروز با برنامه ریزی های استکبار جهانی، آل سعود به نسل کشی در بسیاری از کشورهای اسلامی اقدام می کند و مسلمانان دنیا باید صدای مظلومان را بشنوند.
وی اضافه کرد: جبهه مقاومت نه تنها جهان اسلام، بلکه جامعه جهانی را به هم پیوند داده و معادلات و برنامه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد نفاق در میان مسلمانان بر هم زده است.
وی بیان کرد: اتحاد داخلی و عزت انقلاب اسلامی حاصل خون شهداست و مسلمانان با حفظ وحدت به طور یقین به پیروزی نهایی خواهند رسید.
امام جمعه آستارا حج را از واجبات الهی خواند و افزود: اجتماع حج، به عنوان مهمترین واجب مسلمانان طهارت، صافی و قداست اسلام را به جهانیان معرفی می کند.
حافظ نیا اضافه کرد: کعبه خانه امن الهی است و کوتاهی و خیانت حکام سعودی در سال های گذشته نسبت به حجاج، موجب کاهش اهمیت این فریضه الهی نخواهد شد و هرگونه توهین به این واجب مهم، حرام است.
وی ادامه داد: کسانی که از استطاعت مالی برخوردار هستند باید این واجب الهی را ادا کنند و نباید در این رابطه به تبلیغات منفی توجه کرد.
نمازگزاران بعد از ادای نماز عید قربان در آستارا، کمک های نقدی خود را برای رفع نیاز فقرا به صندوق های جمع آوری کمک های مردمی واریز کردند و جمع زیادی از مردم آستارا از روز گذشته با توزیع گوشت قربانی، نیازمندان را در شادی خود شریک کرده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
2007/7124/ 7105
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.