مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: 80 درصد از اراضی شالیکاری این شهرستان برداشت شد.

احمد پادیاب درگفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرستان صومعه سرا ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد که درسال جاری ۸۰ هکتار از این اراضی زیر کشت رقم هاشمی رفت.

وی افزود: در ۴ هزار هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان   نیز ارقام  پر محصول کشت شده است.

پادیاب ادامه داد: هر ساله ۱۳۵ هزار تن شلتوک از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تولید می شود که ۷۶ هزار تن برنج سفید از آن بدست می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: درسال جاری با توجه به بحران کم‌آبی و مدیریت درست منابع آبی در شهرستان صومعه سرا  تمام اراضی شالیکاری این شهرستان زیر کشت رفت .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در ادامه از پرداخت ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در یک سال گذشته به کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: این تسهیلات در راستای خرید انواع ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۵۰ درصد (۱۴هزارهکتار) از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تجهیز و یکپارچه سازی شده گفت: این امر بستر ورود انواع ماشین آلات کشاورزی در قالب طرح مکانیزاسیون را فراهم کرده است .

مدیرجهاد کشاورزی صومعه‌سرا همچنین با بیان اینکه یکی از اهداف این مدیریت توسعه بانک نشادر این شهرستان است یادآورشد: فراهم کردن حلقه‌های توسعه برنج شامل طرح تجهیز، ورود ماشین آلات کشاورزی و بانک نشا سبب شد که در سال جاری ۱۶ هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهر ستان صومعه سرا به صورت مکانیزه کشت شود‌.

پادیاب یادآورشد: دراین راستا پیش‌بینی می‌‌شود امسال ۹۰ درصد از اراضی شالیکاری صومعه سرا بصورت مکانیزه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا یکی از برنامه‌های مهم خود را تجهیز و مدرن‌سازی کارخانه‌های شالیکاری این شهرستان دانست و یادآورشد:این طرح در راستای کاهش ضایعات و افزایش کیفیت برنج سفید وبازارپسندی آن اجرا می شود.

پادیاب خاطر نشان کرد: دراین راستا تا‌کنون ۱۵ کارخانه شالیکوبی در شهرستان صومعه سرا مدرن سازی شده که درسال جاری نیز ۳ کارخانه با اعتبار ۳ میلیارد تومان در دست مدرن سازی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.