گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست علی اصغر جمشیدنژاد در نشست هم‌اندیشی جانشینان شورای پدافند غیرعامل شهرستان‌های گیلان، برداشت دقیق نسبت به پدیده‌های محیطی را ضروری دانست و افزود: وقایع محیطی را به درستی تحلیل و با اقدامات پیشگیرانه در جهت رفع مسائل و مشکلات تلاش کنیم.
وی هر پدیده را از لحاظ تحلیلی متأثر از 2 عامل بیرونی و داخلی دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی به عنوان عامل بیرونی، مجدانه در تلاش است تا خاورمیانه را به منطقه‌ای بحرانی تبدیل کرده و اظهارات مقامات سیاسی و نظریه پردازان این کشورها، گویای این مدعاست.
جمشیدنژاد با اشاره به حضور نظامی آمریکا و متحدانش به اشکال مختلف در لیبی، سوریه، عراق، افغانستان و یمن اظهار داشت: باید با تمام توان در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم .
وی شرایط اقتصادی را از جمله عوامل تاثیر گذار داخلی دانست و گفت: با پیش‌بینی، برآورد و اقدام متناسب و تأثیرگذار در جهت هدایت افکار عمومی تلاش کنیم.
وی تحریف در جهت تخریب جامعه را از دیگر توطئه های دشمنان عنوان و اضافه کرد: در این راستا دشمنان بخشی از واقعیت را بازگو کرده و انحراف را ایجاد و بر اساس آن شروع به تخریب می‌کنند.
معاون استاندار گیلان گفت : باید با فکر، اندیشه و بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان، صاحبان نظر، رسانه و دانشگاهیان در جهت تنویر افکار عمومی تلاش کنیم.
جمشیدنژاد همچنین بر لزوم ارتباط مناسب با تشکل‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: باید با بازگو کردن مسائل و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آنان در جهت اصلاح رویه و تأثیر دادن در تصمیمات اتخاذی بهره گیریم.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد. تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.