به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یونس رنجکش روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا اظهار داشت: این تسهیلات با بهره 6 درصد به متقاضیان طرح های اشتغال در روستاها پرداخت می شود و تا پایان شهریورماه به 90 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی اضافه کرد: 127 طرح اشتغالزایی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال در روزهای گذشته تصویب شده و برای اجرای طرح های حمایتی فراگیر در آستارا، 210 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها خواست متقاضیان طرح های اشتغال را برای بهره مندی صحیح از تسهیلات راهنمایی کنند زیرا اجرای این طرح ها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
رنجکش خاطرنشان کرد: تمام تلاش دستگاه های متولی باید حفظ اشتغال موجود، کارآفرینی و افزایش تولید در روستاها در راستای توسعه پایدار باشد.
فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت کارگروه استانی برای احداث 20 خانه بوم گردی در آستارا خبر داد و افزود: روستاهای این شهرستان قابلیت اجرای طرح های بوم گردی را دارند و خانه های بوم گردی با حداکثر 150 متر مربع مساحت، در اراضی داخل طرح هادی با کاربری مسکونی یا گردشگری ساخته می شود.
وی اظهار کرد: سقف تسهیلات بانکی هر واحد بوم گردی یک میلیارد و 500 میلیون ریال با نرخ سود 6 درصد است و دولت برای حمایت از این طرح، به هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی تخفیف قائل شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.