گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری عصر یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و تسهیل و رفع موانع تولید در رشت، با بیان اینکه برخی بانک‌ها بیش از حد معمول در پرداخت تسهیلات احتیاط می‌کنند، افزود: این آخرین اخطار بنده به برخی بانک‌های عامل درخصوص جذب سهم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر استان است.
وی گفت: این سهم ابلاغی از سوی دولت، جزو حقوق مردم است که باید هرچه سریعتر به آنان پرداخت شود.
سالاری با اشاره اینکه در پیشبرد امور به حق مردم و تکالیف اداری نباید متوسل به ادبیات خاصی شویم، ادامه داد: جذب کمتر از 0.5 درصد از سهم ابلاغی در برخی بانک‌ها به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست.
استاندار گیلان خواستار بازنگری جدی در رفتار، سرعت عمل و همت در پرداخت تسهیلات بانکی شد و خاطرنشان کرد: در جلسه‌ بعدی انتظار دارم شاهد رشد عملکرد بانک‌ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه عمده بانک‌ها در بخش رونق تولید موفق عمل کردند، گفت: در اشتغال روستایی و فراگیر نیز انتظارم این است تا همانند رونق تولید عمل شود تا گیلان به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه در مسیر اشتغال روستایی برخی شهرستان‌های استان نیز ضعیف عمل کردند، افزود: به فرمانداران و دستگاه هایی که در این خصوص قصور داشتند، تذکر کتبی داده می‌شود.
سالاری فاصله‌ بسیار بین شهرستان‌ها در اشتغال روستایی را ناشی از عملکرد ضعیف برخی از مجموعه‌ مدیران شهرستانی دانست و اظهار داشت: شهرستان‌ها موظف هستند ظرف مدت مشخص شاخص‌های خود را در این خصوص ارتقاء دهند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اشتغال روستایی در شهرستان‌ها وجود دارد، افزود: موظف هستیم در مسیر اشتغالزایی به ویژه در حوزه روستایی از تمامی فرصت‌ها کمال بهره را ببریم.
وی سهم ابلاغی استان گیلان از محل تسهیلات اشتغال روستایی را 308 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون 173.5 میلیارد تومان به چهار بانک‌ عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ابلاغ شده که وضعیت پرداخت، راضی کننده نیست.
سالاری با اشاره به اینکه سهم استان گیلان از محل تسهیلات اشتغال فراگیر نیز 587 میلیارد تومان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه اهتمام ما بر این بود تا پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فقط منتهی به ایجاد شغل و از هرگونه انحراف جلوگیری شود، نوع تسهیلات را به سمتی هدایت کردیم که نیازمند مقدماتی بود و تأخیر در پرداخت قابل پیش‌بینی بود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت موجود در گیلان با جایگاه کنونی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر فاصله بسیاری دارد، گفت: میزان پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی که به بانک ها ارسال شده از سهم گیلان فراتر است و باتوجه به اینکه این پرونده‌ها به بانک‌ها ابلاغ‌ شده، می توانیم حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده سهم گیلان را جذب کنیم.
وی بر ضرورت اهتمام جدی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تأکید و تصریح کرد: 300 میلیارد تومان مازاد بر سهم اولیه به استان اختصاص پیدا کرده که باید با جدیت نسبت به پرداخت تسهیلات اولیه اقدام تا تسهیلات تکمیلی جذب شود.
استاندار گیلان ضریب ایجاد اشتغال در بخش روستایی را نسبت به پرداخت تسهیلات بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جذب سهم 2 برابری باتوجه به ظرفیت‌های موجود یک دستاورد خوب برای استان گیلان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ضعف جدی مدیران شهرستانی بنیاد مسکن در به ثمر نشاندن طرح‌های گردشگری روستایی گفت: علیرغم اهتمام شخص مدیرکل اما اکثر مراجعه‌کنندگان از مجموعه بنیاد مسکن شهرستان‌ها رضایت ندارند.
وی تصریح کرد: دولت منابع ارزان قیمتی را در اختیار مردم قرار داده تا اشتغالزایی شود که نیازمند جدیت در استفاده از این ظرفیت است.
سالاری با تأکید بر اینکه عهدی نسبت به مدیر بودن همیشگی افراد نبسته ایم، افزود: هیچ تعهدی نسبت به ابقای مدیرانی که به سیاست‌های دولت باور ندارند، نداریم.
وی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات به عنوان سهم مردم وظیفه‌ مدیران است، گفت: در جلسه‌ای که هفته آینده با حضور فرمانداران و رؤسای بنیاد مسکن شهرستان‌ها برگزار می‌شود به بررسی دقیق موانع تسریع در اشتغال روستایی و طرح‌های در دست اجرا می‌پردازیم.
2007/7294
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.