به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی غروب دوشنبه در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: طبق قرارداد بایستی 25 درصد مبلغ مربوط به احداث دستگاه زباله سوز در کلانشهر رشت به شرکت مربوطه پرداخت شود تا برای آغاز کار اقدام کنند که تاکنون حدود 27 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مربوط به دفن زباله در سایت سراوان رشت، احداث دستگاه زباله سوز مطالبه اجتماعی است که بایستی به این مهم اهتمام شود.
علوی خاطر نشان کرد: نشست مشترکی با حضور بنده به همراه سرپرست شهرداری و جمعی از مدیران شهرداری رشت با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه پی گیری امور مربوط به رودخانه ها و زباله سوز در تهران برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: پی گیری دریافت سهمیه قیر و وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی از موضوعاتی بود که طی نشستی با مسعود نصرتی معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در تهران برگزار کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اولویت کار اعضای شورای اسلامی رشت انتخاب شهردار است، اضافه کرد: قرار بر این شد تا با مشورت همه اعضای شورا و دلسوزان هر چه سریعتر برای انتخاب شهردار رشت اقدام کنیم.
علوی با بیان این که در این باره گمانه زنی ها، رایزنی ها و نکاتی نیز مطرح است، اظهار داشت: هیچ کس بهتر از اعضای شورای اسلامی زوایای مدیریت شهری را نمی شناسد.
احمد رمضانپور نرگسی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: یکی از عوامل مهم توسعه نیافتگی کلانشهر رشت، نبود ثبات مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه میانگین عمر فعالیت شهرداران رشت از زمان تشکیل شوراها، 9 ماه است، خاطرنشان کرد: ما اعضای شورا بایستی در آینده، پشت مدیر شهری را خالی نکنیم و پشتیبان سکاندار مدیریت شهری برای پیشبرد و پیشرفت رشت باشیم.
وی با تاکید بر این مطلب که شهردار آینده رشت باید بومی باشد، اظهار داشت: تجربه، تخصص و شایستگی از ویژگی هایی است که بایستی در انتخاب شهردار مد نظر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه گفت: بایستی تمام تلاش مان را به کار گیریم تا در پایان هفته آینده شهردار رشت را انتخاب کنیم.
اسماعیل حاجی پور با تشریح اقدامات کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای این کلانشهر افزود: انعقاد قرارداد مطالعات تراموا، خرید اتوبوس های جدید، در در دست داشتن برنامه هوشمند سازی چراغ های راهنمایی در تعدادی از خیابان ها، شناسایی 2 مکان برای احداث پارکینگ، اصلاح دور برگردان ها و احداث مرکز کنترل ترافیک راهور از جمله این اقدامات است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.