گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، سعید رهسپار افزود: رتبه بندی شانگهای در سال 2018 میلادی برای دومین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد که دانشگاه گیلان در رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی عمران در سال 2018 در بین 300 دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفت.
وی اظهار داشت: همچنین دانشگاه گیلان در رشته مهندسی شیمی در سال 2018 در بین 500 دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: رتبه ­بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه ­بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می­ شود که این رتبه‌ بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال 2003 میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می­ شود.
وی افزود: رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال 2018 در 54 رشته در قالب پنج حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (22 رشته)، حوزه علوم پایه ( هشت رشته) ، حوزه علوم زیستی (چهار رشته)، حوزه علوم پزشکی( 6 رشته) و حوزه علوم اجتماعی (14 رشته) صورت گرفت و تنها دانشگاه هایی می توانند در این حوزه ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی 2012 تا 2016 در پایگاه وب آو ساینس برخوردار باشند، این حد آستانه در رشته های مختلف متفاوت است.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.