محمود حسنی دیلمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این انفجار روز گذشته منجر به تخریب دیوارهای طبقه همکف این ساختمان شد و شیشه‌های درب و پنجره و نیز سنگ های دیوار طبقات بالای این خانه نیز فرو ریختند و بر روی سطح خیابان فرود آمدند و شدت این انفجار به سه خانه مسکونی و یک مغازه در اطراف این ساختمان نیز خساراتی وارد کرد.
وی اظهارداشت: هنگام انفجار هیچ یک از ساکنان ساختمان در آن حضور نداشتند و خوشبختانه در این حادثه، به کسی آسیبی نرسید.
به گفته حسنی دیلمی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی و پاکسازی محل حادثه، همه اشیاء خطرناک و قطعات ساختمانی ناشی از انفجار را که هر آن امکان داشت از دیوار ساختمان جدا شده، از ارتفاع به پایین سقوط کند و به رهگذران و خودروهای در حال عبور آسیب برساند، جمع‌آوری کردند.
وی ادامه داد: میزان خسارت واحد در دست بررسی است و تا این لحظه دلایل نشان دهنده این است که نشت گاز شهری باعث انفجار در ساختمان شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی لاهیجان یادآور شد: آتش سوزی دیگری در یک باب منزل مسکونی در خیابان شهید بهشتی رخ داد که با تلاش 18 آتش نشان و شش دستگاه خودروی اطفای حریق، مهار شد و از سرایت آن به ساختمان های همجوار جلوگیری به عمل آمد.
وی گفت: در این عملیات یک آتش نشان از ناحیه دست آسیب دید که درحال حاضر حال عمومی او مساعد است.
حسنی دیلمی افزود: عمده ترین اتفاقات فصل گرم امسال، حوادثی است که در استفاده از وسایل برقی و گازی به دلیل تحمیل بار اضافی رخ می دهد و موجب آتش سوزی می شود.
وی از شهروندان خواست در استفاده از وسایل برقی و گازی موارد ایمنی را رعایت کنند و از عدم نشتی گاز و نواقص برق مطمئن باشند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.