نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود زیرساخت‌ها در منطقه آزاد انزلی وضعیت مطلوبی برای ارتقاء استان گیلان در زمینه اقتصادی ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت، با اشاره به عملکرد مناسب این سازمان در حوزه‌های زیرساختی و توسعه‌ای با بیان اینکه عملکرد توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی موجب ارتقاء شاخص‌های گردشگری، تجاری، صنعتی و اشتغال استان شده، اظهار داشت: فرآهم ساختن این زیرساخت‌ها این منطقه در وضعیت مطلوبی قرار داده که این مهم می‌تواند زمینه افزایش رونق اقتصادی، بالارفتن میزان صادرات و ضریب اشتغال در سطح استان را پدید آورد.

وی با قدردانی از اقدامات و طرح‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سال‌های اخیر، زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده در این منطقه را حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: طرح‌های زیرساختی در حوزه‌های گردشگری و امکانات تفریحی که در این منطقه ساخته و مورد بهره‌برداری گردشگران قرار می‌گیرد باید در سایر نقاط استان نیز ایجاد شود چراکه یکی از راهکارهای افزایش حضور گردشگران داخلی و به‌ویژه خارجی تکمیل زیرساخت های تفریحی گردشگری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده در منطقه در سال‌های اخیر تصریح کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای و اشتغالزایی براساس عملیاتی‌سازی ظرفیت‌های استان در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

ذبیح ا... نیکفر لیالستانی به تجزیه و تحلیل ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه ترانزیت بین المللی پرداخته و قرار گرفتن گیلان در کریدورهای بین المللی میان کشورهای آسیا و اروپا را برای کشور و مراودات بین المللی مهم اعلام کرد و افزود: با اتصال انزلی و منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور از طریق بهره برداری از خط ریلی قزوین-رشت- انزلی توانمندی‌های استان در بهره برداری و ایفای نقش موثر در کریدورهای تجاری افزایش می یابد و این مهم زمانی تکمیل می‌شود که خط ریلی کشور از طریق تکمیل این مسیر ریلی تا آستارا به شبکه راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه و اروپا متصل شود.

وی تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های موجود حلقه های ترانزیتی کشور را در ارتباط با کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز و دریای خزر به یکدیگر پیوند می‌زند و در این میان نقش منطقه آزاد انزلی با توجه به زیرساخت ها،مزایا و معافیت‌های قانونی آن، قابل توجه است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افتتاح کریدور جدید میان چین و ایران را بسیار تأثیر گذار قلمداد کرد و در ارتباط با ظرفیت‌های مجتمع بندر کاسپین که اخیراً با پهلوگیری کشتی حامل بار از مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان، ایران، علاوه بر بهره برداری از مسیر ترانزیتی جدید میان ایران و چین این بندر را وارد فاز جدیدی از فعالیت خود کرده، گفت: مهمترین فرصتی که این بندر می‌تواند برای استان و کشور به ارمغان بیاورد حول محور افزایش ظرفیت های اشتغال، ترانزیت و صادرات کالای تولیدی در این منطقه و استان، توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و حمل و نقل است که علاوه بر استان گیلان می تواند در صنایع تبدیلی کشاورزی استان های شمالی نیز اثرات مثبتی به‌همراه داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در پایان خواستار همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برای تداوم مسیر توسعه‌ای در پیش گرفته شده از سوی منطقه‌آزاد انزلی شد و تأکید کرد که این همکاری می تواند ما را برای نیل به اهداف توسعه ای ترسیم شده استان در وضع مطلوب یاری رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.