به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان که در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، افزود: تقویت ظرفیت های معنوی و فرهنگی بقاع متبرکه ، رشد و تکامل جامعه اسلامی را به همراه دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی تقویت روحیه ظلم ستیزی را از جمله ثمرات ارزشمند زیارت بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد: تقویت روحیه مقابله با جهل و ناآگاهی ، از دیگر ثمرات زیارت و توجه به بقاع متبرکه است چراکه مردم را با معارف دینی آشنا می کند.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: جامعه ای که مردم آن آگاه نباشند، به جهل و ناتوانی دچار می شوند و امامزادگان کوشیدند جامعه اسلامی را از جهل و ناآگاهی رها سازند.
وی با اشاره به تلاش های نظام سلطه برای کشاندن امت اسلامی به نا آگاهی گفت: مردم ایران اسلامی، پیرو ولی فقیه هستند و همین امر، موجب شده تا زورگویان نتوانند آنان را فریب دهند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اهمیت روحیه بدعت ستیزی گفت: ائمه اطهار (ع) همواره در تلاش بودند تا از شکل گیری بدعت های جدید و خرافات بین مردم جلوگیری کنند و لازم است به طور جدی با خرافات مقابله شود.
حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این آیین، با اشاره به نقش امامزادگان در پاسداری از ارزش های اسلامی گفت: باید بسترهای حضور مردم در بقاع متبرکه به عنوان قطب های مهم فرهنگی هرچه بیشتر فراهم شود.
وی به وجود هشت هزار بقعه متبرکه در کشور اشاره و اضافه کرد: گیلان نیز 940 بقعه متبرکه دارد و باید بکوشیم از ظرفیت های آنها در جهت رشد معنوی استان استفاده کنیم.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و حرم مطهر سید جلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) در این شهر واقع است.
امروز (28 تیرماه) روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه است.
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.