به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل آقایی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار شهرستان رشت در فرمانداری با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها اظهار داشت : با فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم می توان برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها اقدام کرد.
وی بیان داشت: عرصه 83 درصدی منابع طبیعی کشور را نمی توانیم با دستگاه دولتی و نیروی انسانی نگه داریم بنابراین همه بایستی همکاری کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ منابع طبیعی و توجه همگان به این مهم خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی اجازه قطع درختان را نمی دهیم، در اجرای طرح ها اولویت ما همزیستی با جنگل است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که وظیفه اصلی ما در این سازمان حفاظت از انفال است، اظهار داشت: حفظ انفال استمرار زندگی، حفظ حیات، تولید و اشتغال است.
وی در ادامه سخنانش در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح کاداستر بیان داشت: در سال جاری 14 میلیون جنگل کشور با اولویت جنگل های شمال کاداستر می شود.
آقایی خاطر نشان کرد: این طرح برای حفظ ، احیاء، جلوگیری از نقطه نظرات و تعیین تکلیف و حد و مرز اراضی خصوصی، شخصی با اراضی ملی انجام می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه به زراعت چوب اظهار داشت: استان گیلان با توجه به ظرفیت های موجود می تواند مرکز اصلی زراعت چوپ و توسعه آن باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در این رابطه می توانیم با کشاورزان قرارداد ببندیم، آنها چوب مورد نیاز را تامین کنند و ما نیز آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: واردات و صادرات برای زراعت چوب را آزاد کرده ایم و تنها محصولی است که هیچ محدودیت و مشکلی نداریم.
آقایی در ادامه با بیان این که استان گیلان در بحث گردشگری عقب است، اظهار داشت: استفاده از طبیعت یک فن و هنر است ، در پارک جنگلی سراوان رشت خیلی می توان کار انجام داد.
وی در خاتمه سخنانش بیان داشت: از مردم، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان مجلس می خواهم که بر کار ما نظارت کنند و نسبت به عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست حساسیت نشان دهند.
در این جلسه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان نیز حضور داشتند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.