به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خاوری پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان در رشت، به پروژه راه آهن نیز اشاره و بیان کرد: از پروژه راه آهن رشت - قزوین فقط سه کیلومتر باقی مانده که اقدامات لازم برای بهره برداری از این خط ریلی در حال انجام است.
وی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی کتابخانه مرکزی رشت طی 12 سال تصریح کرد: این پروژه سال گذشته برای بهره برداری نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار داشت اما اکنون نیاز به اعتباری بین 18 تا 20 میلیارد تومان دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عمر تجهیزات برق بدلیل رطوبت بالا در استان، دست کم پنج سال از سایر استان ها کمتر است، گفت: متوسط تجهیزات ما بالای 30 سال عمر دارند و برای ارتقاء و تاب آوری شبکه در مقابل اقلیم نیازمند 550 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
جمشید طالبی یادآور شد: بخشی از شبکه فرسوده طی سال گذشته و امسال تعویض شد اما با توجه به میزان خطوط ، این مقدار ناچیز محسوب می شود .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز از ساخت تصفیه خانه در جنوب شهر رشت با ظرفیت 12 هزار و 500 متر مکعب خبر داد و گفت: در حال حاضر 24 هزار متر مکعب فاضلاب شهر رشت تصفیه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار آمادگی داریم در کوتاه ترین مدت، 25 هزار هکتار اراضی را تسطیح کنیم.
علیرضا شعبان نژاد همچنین بر ضرورت زهکشی های سطحی تاکید کرد و خواستار اختصاص اعتبار لازم برای این امر شد و افزود: کشاورزان گیلانی سختکوشند مشروط بر اینکه زمین ها را برای کشت دوم و سوم برای آنها آماده کنیم.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور محمدباقر توبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.