به گزارش خبرنگار ایرنا محب علی رنج ور عصر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح های عمرانی در فرمانداری آستارا افزود: 286 هزار و 668 مشترک روستایی در استان از آب شرب بهره مند هستند و یک هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی تصویب شده که تاکنون 700 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: 11 طرح آبرسانی روستایی در آستارا با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال در دست اجراست و 86 درصد از خانوارهای روستایی این شهرستان از آب سالم بهره مندند که با تکمیل طرح های درحال اجرا، این رقم به بیش از 90 درصد خواهد رسید.
رنج ور بیان کرد: طرح جمع آوری فاضلاب روستای ویرمونی آستارا تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و پس از تکمیل سد لاستیکی آستارا، یکصد لیتر در ثانیه بر میزان آب روستاهای این شهرستان اضافه خواهد شد.
به گفته مدیرعامل آبفار گیلان، با محدودیت منابع آب در روستاهای استان مواجه هستیم و استانداردسازی انشعابات از برنامه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان است.
کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه گفت: در حوزه آب آستارا زیرساخت های خوبی ایجاد نشده و 13 روستای این شهرستان از آب شرب بهره مند است که امیدواریم با تکمیل خط انتقال آب رودخانه آقچای به تصفیه خانه بهارستان، بخشی از کمبودها جبران شود.
وی افزود: سد لاستیکی آستارا با ظرفیت 11 میلیون متر مکعب در حال ساخت است و در صورت اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار، در خردادماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه گفت: بازسازی ساختمان امام زادگان آستارا با 2 هزار و 200 متر مربع مساحت از سال 84 آغاز شده و تکمیل آن نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار است.
وی افزود: روزانه 500 زائر در حرم امامزادگان حضور می یابند و این مکان مقدس به جهت موقعیت مرزی شهرستان آستارا، از اهمیت ملی و بین المللی برخوردار است.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز بیان کرد: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری آستارا از سال 81 آغاز شده و اکنون با 78 درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل نیازمند 22 میلیارد ریال اعتبار است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.