به گزارش خبرنگار ایرنا، سامان ساسانیان روز شنبه در آغاز کلاس های آموزشی هیات شنا در ساحل مخیری آستارا افزود: از 20 خرداد ماه امسال تاکنون ناجیان غریق، هشت نفر را از غرق شدن در آب های ساحلی نجات داده اند و از سال 96 تاکنون کسی در آبهای ساحلی این شهرستان غرق نشده است.
وی اظهار کرد: آموزش شنا در کاهش آمار غریق تاثیر گذار است و دوره های آموزشی این رشته در آستارا به دلیل نبود استخر، فقط در فصل های گرم در آبهای ساحلی برگزار می شود.
وی ادامه داد: آستارا از نبود استخر شنا به عنوان یکی از زیرساخت های این رشته مهم ورزشی رنج می برد و تکمیل استخر درحال ساخت، نیازمند 15 تا 20 میلیارد ریال اعتبار است.
ساسانیان بیان کرد: آموزش رشته های ورزشی برای کودکان و نوجوانان، نوعی سرمایه گذاری است و مسئولان و متولیان امر باید بستر پیشرفت و توسعه رشته های ورزشی را فراهم کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این کلاس گفت: شنا، تیراندازی و اسب‌سواری از ورزش‌های توصیه شده در اسلام است و استعدادهای ورزشی زیادی در این شهرستان به خاطر نبود زیرساخت های لازم، فعال نشده است.
وحید خاصی پور افزود: استخر دولتی این شهرستان پس از 10 سال، با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند اعتبار تکمیلی است و با پیگیری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، 38 میلیارد ریال برای تکمیل آن و راه اندازی چمن مصنوعی در ورزشگاه وحدت آستارا اختصاص یافته است.
رامین بشرویه رئیس هیأت شنای آستارا نیز در این کلاس گفت: 15 مربی شنا در این شهرستان فعالیت و برای آموزش، حتی به شهرهای همجوار عزیمت می کنند.
وی افزود: نبود استخر در این شهرستان آموزش اصول اولیه رشته شنا را مشکل کرده است و امیدواریم استخر شنا با همت مسئولان تکمیل شود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.