مهدی حاجتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار داشت : نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی 98 - 97در کارگروه حمل و نقل تعیین و پیشنهاد شده که شورای اسلامی شهرها نرخ نهایی را اعلام کنند .
وی با اشاره به متفاوت بودن این نرخ در شهرها و بخش های مختلف گیلان افزود: به طور میانگین نسبت به سال گذشته، 10 درصد افزایش پیش بینی شده است.
وی با اشاره به فعالیت دو نوع سرویس حمل و نقل در مدارس تصریح کرد: اول سرویس حمل و نقل مجاز که تابع شرایط خاص و ضوابط مدرسه، آموزش و پرورش و شهرداری بوده و دوم سرویس غیرمجاز که در آن سرویس هایی هستند که برای ما ناشناخته است و از طریق اولیاء گرفته می شود که ما شاهد نگرانی و تخلفات در این بخش هستیم.
وی خاطر نشان کرد: برای سرویس حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی 98 - 97 در گیلان از ابتدای سال جاری تمهید مقدمات لازم از جمله تشکیل جلسه یا کارگروه ماده 18 استان با حضور نمایندگان استانداری، شهرداری، تاکسیرانی، پلیس راهور، نمایندگان اولیاء و مدیران آموزش و پرورش انجام شده که در سطح ادارات و مدارس نیز تشکیل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: در این راستا شهرداری مسوولیت معرفی پیمانکار و رانندگان را بر عهده دارد و تمامی خودروها بایستی دارای کارت تردد و معاینه بوده و برچسب سرویس مدرسه و تعداد سرنشین مجاز را رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده ها در طول سال تحصیلی در خصوص بروز هر گونه تخلف به لحاظ تعداد سرنشین مجاز، خودرو، نحوه سرویس دهی، زود یا دیرآمدن سرویس و سایر موارد می توانند با مراجعه به مدرسه یا اداره مربوطه و یا استان ، موارد تخلف را اعلام کنند تا پی گیری های لازم انجام گیرد.
در سال تحصیلی گذشته، حدود 43 هزار دانش آموز در استان گیلان از سرویس های مجاز حمل و نقل مدارس استفاده کردند.
در سال تحصیلی 97 - 96 ، بیش از 370 هزار نفر در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.