به گزارش خبرنگار ایرنا سامان ساسانیان روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده در فرمانداری آستارا افزود: حقوق شهروندی، نوعی سبک زندگی است و دولت و رئیس جمهوری بر رعایت آن تاکید دارند.
وی اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای رعایت بهتر حقوق شهروندی در اداره ها ضروری است و باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این راستا استفاده شود.
وی بیان کرد: طرح تاب آوری اجتماعی از طرح های دولت در حوزه زنان و خانواده است و مهمترین هدف آن کاهش آسیب‌های اجتماعی، خشونت و نزاع های خانواده، توانمندسازی زنان و حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی است.
ساسانیان ادامه داد: در قالب این طرح، دوره های آموزشی به صورت هفتگی توسط 50 اداره دولتی با محورهای یاد شده برای اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
او گفت: یکی از راه های توسعه کلیدی روستاها، جلوگیری از مهاجرت، ایجاد اشتغال و بهبود کارکرد زنان در مدیریت، تصمیم گیری و جامعه روستایی است.
جانشین فرمانده سپاه آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: ترویج پدیده بی حجابی از برنامه های دشمنان برای تضعیف بنیان خانواده و جامعه است و باید مسئولان و نخبگان فرهنگی نسبت به این خطر آگاه باشند.
سرهنگ بهزاد قنبری افزود: در این راستا گردهمایی بزرگ مدافعان حریم خانواده ، 21 تیرماه با تجلیل از بانوان محجبه و کارآفرین حوزه های مختلف در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا برگزار خواهد شد.

** کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در آستارا برگزار شد
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی اجتماعی فرماندار آستارا روز چهارشنبه در این کارگاه در محل نمایشگاه های دائمی این شهرستان گفت: مبارزه با مواد مخدر و آموزش های همگانی باید جدی گرفته شود و دستگاه های اجرایی و فرهنگیان برای تحقق هدف های پیشگیرانه همکاری کنند.
سامان ساسانیان اظهار کرد: خانواده ها باید محور آموزش و اطلاع رسانی باشند و با اجرای برنامه های هدفمند، زمینه ورود آنها به میدان مبارزه با اعتیاد فراهم شود.
از سی ام خرداد تا پنجم تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر و بیست و ششم ژوئن مصادف با پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.