گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است؛ یونس رنجکش روز سه شنبه در دیدار با کارکنان دادگستری آستارا به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری این شهرستان افزود: فعالیت ها و ماموریت های سازمانی در آستارا به دلیل برخورداری این شهرستان از گمرک و تردد اتباع داخلی و خارجی، جنبه ملی دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای ماموریت سازمان های مستقر در آستارا، تامین امکانات و نیازها اجتناب ناپذیر است و آمارها نشان از حجم بالای پرونده‌های دادگستری با ماموریت های ویژه دارد.
رنجکش بیان کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف حاکمیتی با رعایت شرح وظایف، زمینه‌ توسعه بیشتر و اجرای بهتر برنامه های دولت و نظام را در این شهرستان به همراه خواهد داشت.
احمد عبادی رئیس دادگستری آستارا نیز در این دیدار گفت: 30 هزار فقره پرونده در سال گذشته به این اداره وارد شد و این شهرستان بعد از رشت، رتبه دوم را در تشکیل پرونده های قضایی دارد.
وی افزود: تعامل دستگاه های اجرایی با دادگستری ضروری و بسیاری از جرائم با آموزش های عمومی و آشنایی مردم با قوانین، قابل کاهش است و آشنا نبودن مردم با قوانین از دلایل اصلی افزایش پرونده های قضایی است.
هفتم تیرماه روز قوه قضائیه است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.