به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در سومین کارگروه بوم گردی در فرمانداری این شهرستان افزود: اولویت های طرح های بوم گردی تعیین شده و دستورالعمل اجرایی در اختیار اعضای کارگروه قرار گرفته و باید با توجه به ضوابط قانونی و اصولی، ساخت و سازها انجام شود.
وی ادامه داد: در این طرح ها نباید تغییر کاربری صورت گیرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دهیاران باید اطلاعات درست به متقاضیان بدهند تا بهره برداری های لازم از فضای موجود صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی و گردش مالی زنجیره ای از ویژگی های بوم گردی است و دولت برای ساخت هر خانه بوم گردی با توجه به نوع طرح، از 600 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهد.
رنجکش تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای این شهرستان زیرساخت های لازم را برای فعالیت های گردشگری دارد، دهیاران با ارائه طرح های توجیهی گردشگری و اشتغال زایی نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند.
فرماندار آستارا افزود: اقامتگاه های بومی و محلی باید با شیوه ای مطلوب برای مسافران اداره شود تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن آشنا شده و از غذاهای محلی استفاده کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در 2 بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.