به گزارش ایرنا، احمد سیاوش پور روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قطعا بخشی از مشکلات به دسیسه های دشمن بر می گردد ؛ اما واقعیت اینست که بسیاری از کارها از جمله کارهای فرهنگی باید انجام و سیستمها به روز می شد که نشد.
وی خاطرنشان کرد: به کارگیری روش های سنتی در قرن 21 در معامالات، قراردادهایمان،دادستدها و شیوه های زندگی مان سازگار با توسعه نیست .
سیاوش پور با بیان اینکه توسعه پایه ها و ملزوماتی دارد، اضافه کرد: 16 میلیون پرونده در کشور آنهم از قشر بسیار ضعیف هزینه سنگینی از همه لحاظ دارد که برای حل این مشکل هیچ راهی مگر اینکه حکومت را واحد بدانیم، نداریم.
سیاوش پور ادامه داد: اگر در قانون تفکیک قوا را تعریف کرده اند ، همه باید یکدل و با یک نگرش و هدف حرکت کنیم تا بتوانیم این نقیصه ها را برطرف کنیم.
وی گفت: هیچ کدام از قوا به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و کار جمعی باید همسو در مسیر توسعه انجام شود و همه در مسیر رفع موانع گام برداریم.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خدمت مدیران هستند ، گفت: دستگاه قضایی بدنبال کوچکترین لطمه به حیثیت هیچ کسی که بدنبال انجام مسئولیت و کار مردم است ، نیست ؛ اما اگر مسیر حرکتی را که نه قانون و نه شرع می پسندد، در پیش گرفته شود ، براساس وظیفه اش عمل می کند و استاندار نیز بر همین امر تاکید دارد و ایده مشترکیست.
سیاوش پور با بیان این که مواهب و ظرفیت های گیلان است افزود: می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها توسعه استان را دنبال کنیم .
وی باشاره به اینکه نخستین جرم در گیلان نزاع و درگیری فردیست، گفت: باید بتوانیم مشکلات مردم را یکپارچه، با وحدت و در مسیر قانون برطرف کنیم که بدنبال آن مسائلی از قبیل نزاع و درگیری نیز کاهش یابد که انجام کار مردم جزو خواسته های امام و رهبری نیز هست.
از اول تا هفتم تیرماه، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.