به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز شنبه در اولین نشست این کمیته در شبکه بهداشت این شهرستان گفت: نظارت بر بهداشت مواد غذایی و آب، دفع مناسب پسماند، رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا از وظایف این کمیته است.
شهرام حسین نژادی افزود: آستارا به دلیل موقعیت مرزی و ورود گردشگران خارجی، از حساسیت ویژه ای برخوردار است و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا نظیر وبا و اسهال در این شهرستان ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: بیماری وبا به دلیل وخامت، واگیری و سهولت انتشار خطرناک است و وجود حتی یک مورد ابتلا به آن، همه‌گیری تلقی می‌شود و مردم باید با رعایت اصول بهداشتی از آن پیشگیری کنند.
وی بیان کرد: آزمایش وبا در مراکز بهداشتی آستارا انجام می شود و کلرزنی آب آشامیدنی، شست و شوی سبزیجات، رعایت بهداشت فردی و مراجعه به موقع بیماران اسهالی به پزشک نقش مهمی در مقابله با این بیماری دارد.
حسین نژادی ادامه داد: ساماندهی فروشندگان دوره‌گرد، نظارت بر ایستگاه های تصفیه آب، شناسایی نقاط حساس شبکه آب، نظارت بر کلر زنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کشاورزان، گندزدایی و شست و شوی سرویس‌های بهداشتی باید مورد توجه کمیته مقابله با بیماری های منتقله از آب و غذا باشد.
6 مرکز بهداشتی، بیمارستان 132 تختخوابی و 23 خانه بهداشت با حدود 500 نفر نیروی انسانی در زیر مجموعه شبکه بهداشت و درمان آستارا فعال است.

** آزمون سنجش مهارت صنعت ساختمان در آستارا برگزار شد
آزمون های سنجش مهارت صنعت ساختمان و مهارت آموزی سربازان با هدف ارتقای صلاحیت حرفه ای نیروهای کار، با شرکت 426 داوطلب مرد و زن در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس این مرکز آموزشی روز شنبه در حاشیه این آزمون گفت: آزمون یکروزه صنعت ساختمان در سه بخش در 36 حرفه نظیر جوشکاری، پیرایش مردانه، چهره پردازی و گرافیک، نقاشی خودرو و پرورش گیاهان دارویی برگزار شد.
بهبود معاشکار افزود: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، آزمون عملی تا اواخر سال جاری در این مرکز و آموزشگاه های آزاد زیر نظر آن برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش، اعتبار دادن به تجارب فنی و حرفه ای، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی از هدف های آزمون مذکور است.
وی ادامه داد: برخورداری از آموزش های فنی و حرفه ای از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار است و حضور جوانان در این آموزش ها به اشتغال آنان در آینده منجر می شود.
340 نفر در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا آموزش می بینند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.