به گزارش خبرنگار ایرنا، علی داودی روز چهارشنبه در نخستین مجمع سلامت گیلان در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت از سال 1393 توسط دولت تدبیر و امید، خدمت بزرگی صورت گرفت که معتقدم طرح تحول سلامت هدیه مقام معظم رهبری بود که در دولت تدبیر و امید به فعلیت رسید.
وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان به شهروندان و روستاییان در این طرح افزود: بسیاری از اطلاعات ارائه شده به مردم از طریق فضای مجازی، نادرست است و باید فضایی فراهم شود تا مردم اطلاعات مورد نیازشان را در حوزه سلامت از فضاهای معتبر دریافت کنند.
داودی با اشاره به نبود سونامی سرطان در گیلان تاکید کرد: گیلان، هفتمین استان کشور در شیوع سرطان است و گیلانی ها با وجود دارا بودن سالمند ترین جمعیت ، بیشترین امید به زندگی را دارند.
معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بهورزان روستاها اطلاعات کاملی از روستاییان در اختیار دارند گفت: در مراکز شهری همچنان منتظر مراجعه مردم هستیم و به دنبال آنیم که برای هر چهار هزار نفر یک کانون سلامت راه اندازی شود.
داودی با اشاره به لزوم پیشگیری پیش از درمان تصریح کرد: ما دنبال این نیستیم که مردم پس از مریضی مراجعه کنند و باید در مولفه های مربوط به حوزه های اجتماعی قوی تر عمل کنیم.
وی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک برای هر شهروند در طرح تحول سلامت گفت: علاوه بر اینکه این کانون ها باید به پزشک شهری متصل شود، باید کانون های طرح سلامت محلی برای استفاده از افراد خبره و با تجربه برای آموزش به سایرین باشند و در این راستا دست یاری همه کسانی را که می توانند کمک حال باشند، به گرمی می فشاریم .
به گزارش ایرنا طرح تحول نظام سلامت در راستای بهبود سیستم‌های سلامت کشور از 15 اردیبهشت 1393 در دولت یازدهم و در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز به کار کرد که این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.