سرهنگ عباس اسماعیلی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی ارجاع پرونده‌ انتشار تصاویر شخصی برخی افراد در فضای مجازی به پلیس فتا در هفته جاری، پلیس تالش به بررسی و پیگیری موضوع پرداخت.
وی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط ماموران پلیس فتا متهم شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی به کاربران فضای مجازی و دارندگان گوشی‌های هوشمند توصیه کرد، برای نگهداری اطلاعات و تصاویر شخصی از حافظه‌های جانبی نظیر هارد دیسک‌ یا فلش های رمز گذاری شده، استفاده کنند.

** پیشگیری از تب کریمه کنگو در تالش آموزش داده شد
گروه های در معرض خطر تب کریمه کنگو در تالش، علائم و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دامی را یاد گرفتند.
رئیس شبکه دامپزشکی تالش روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به رسالت سازمان دامپزشکی در ارتقای آگاهی جامعه هدف، شرایط انتقال و راهکارهای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به 60 نفر از بازرسان بهداشت کشتارگاه ها، ذابحان، سلاخان، قصابان و دامداران این شهرستان در شبکه دامپزشکی آموزش داده شد.
رامبد مرتضایی افزود: در راستای مبارزه با شیوع احتمالی تب کریمه در تالش نسبت به سم پاشی 2 هزار متر مربع فضای نگهداری دام، 750 راس دام سنگین و سه هزار راس دام سبک اقدام شده تا انگل های خارجی بدن احشام از بین برود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل اقدامات خوب انجام شده برای پیشگیری از این بیماری، تاکنون کانونی از ابتلا به آن در تالش مشاهده نشده است.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و نخستین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین مشاهده و تب خون‌ریزی دهنده نام گرفت، اما در سال ۱۹۶۹ معلوم شد که مشابه همان عارضه ای است که در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو شایع شده است، از این رو با توجه به مشابهت نشانه‌ها در هر دو مکان، به تب کریمه کنگو شهرت یافت و در انسان، مرگ و میر ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن بالا است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و دامداران آن، یکصد هزار راس دام سنگین و 360 هزار راس دام سبک نگهداری می کنند.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.