به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، از نخستین ساعات آغاز تعطیلات عید سعید فطر، شهرستان گردشگرپذیر آستارا میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
بار ترافیک نیمه سنگین در خیابان های امام (ره) و فارابی و بلوار سفیر امید وجود دارد و تردد به کندی صورت می گیرد.
حضور گردشگران در نوار ساحلی و آب تنی در شناگاه ها از جذاب ترین تفریح های گردشگران در این شهرستان است.
فرماندار آستارا در مصاحبه با ایرنا، از آمادگی 70 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و 20 مدرسه برای اسکان گردشگران تابستانی خبر داد و بیان کرد: این واحدها در کنار کمپینگها، مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی دیگر به جذب و ماندگاری مسافران کمک می کنند.
یونس رنجکش وجود 15 جاذبه طبیعی در آستارا را از ظرفیت های گردشگری این شهرستان مرزی خواند و بیان کرد: نباید از جاذبه های تجاری نظیر بازار ساحلی و جاذبه های استثنایی روستاهای مرزی و گردنه حیران غافل شد و مکان های اقامتی ظرفیت پذیرش روزانه 6 هزار گردشگر را دارد.
وی ادامه داد: با ورود حجم زیاد گردشگران به مناسبت تعطیلات عید فطر، در خیابان های اصلی آستارا و محورهای مواصلاتی این شهرستان شاهد ترافیک هستیم و با تلاش پلیس و همکاری مردم، امنیت خاطر گردشگران فراهم شده است.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، موزه و مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقاع پیر قطب الدین صفوی و امام زاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست.
این شهرستان در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.