به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال 1377 در زمینی به مساحت سه هزار و 160 متر مربع آغاز و سالن 700 نفری آن در سال 94 افتتاح شد ولی هنرمندان به علت کاستی های آن نظیر نبود انشعابات آب، برق ، گاز و سیستم مجهز و دائمی نور و صدا نمی توانند به خوبی از آن استفاده کنند.
منصور سفیدگر از هنرمندان پیشکسوت نمایش در شهرستان آستارا گفت: داشتن سالن مجهز آمفی تئاتر از آرزوهای چندین ساله هنرمندان آستاراست و تکمیل طرح مورد نظر می تواند زیرساخت های هنر نمایش را در این شهرستان تقویت کند.
وی با اشاره به این که تاکنون نویسندگی و کارگردانی سه نمایش را در سالن آمفی تئاتر ارشاد آستارا بر عهده داشته ، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی، اتاق های مجهز گریم و تمرین و انشعابات آب، برق و گاز را از مشکلات این سالن عنوان کرد.
وی اظهار کرد: برای اجرای نمایش در این سالن، سیستم روشنایی موقت توسط اداره برق در اختیار قرار می گیرد و پرداخت هزینه مصرف برق توسط گروه های هنری، مشکلات دیگری به وجود می آورد.
وی بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و تجهیز این آمفی تئاتر بزرگ، روزهای روشنی در انتظار هنرمندان شهرستان آستارا باشد.
سیامک حسن زاده از بازیگران و کارگردانان جوان نمایش در آستارا نیز گفت: نسلی از هنرمندان که قرار بود از ظرفیت های سالن آمفی تئاتر این شهرستان استفاده کند، به مرز پیشکسوتی رسیده اما این سالن همچنان نیمه کاره است.
وی افزود: اختصاص اعتبار تکمیل بخشی های باقیمانده آن، می تواند جامعه هنری آستارا را برای ادامه فعالیت در رشته های مختلف امیدوار کند.
وی اظهار کرد: شهرستان آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و گردشگری نیازمند برخورداری از سالن آمفی تئاتر مجهز است تا زمینه برگزاری جشنواره ها و برنامه های استانی، ملی و بین المللی در آن فراهم شود.
فرشاد فاضلی مقدم از هنرمندان فیلمساز آستارا نیز گفت: آستارا از قابلیت های هنری و فرهنگی بی نظیری برخوردار است ولی هنرمندان آن برای برگزاری برنامه هایی نظیر جنگ شادی و نمایش، از نبود مکان استاندارد رنج می برند.
وی افزود: هزینه اجرای یک برنامه دو ساعته در هر سالن بخش خصوصی حدود چهار میلیون ریال است و پرداخت آن برای هنرمندان مقدور نیست و امیدواریم با تکمیل سالن آمفی تئاتر آستارا، بخش عمده ای از این مشکلات برطرف شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز اظهار کرد: از زمان افتتاح سالن آمفی تئاتر آستارا بیش از 50 برنامه فرهنگی و چندین کنسرت و نمایش در آن برگزار شده است.
شاپور تشرینی افزود: سالن آمفی تئاتر آستارا در سال 94 با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 593 میلیون ریال افتتاح شد و راه اندازی انشعابات آن نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.
وی اضافه کرد: با تلاش ها و پیگیری های فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، 10 میلیارد ریال اعتبار برای سالن آمفی تئاتر این شهرستان مصوب شده است و در صورت اختصاص، تا پایان سال جاری نواقص آن نظیر کارگاه دکور، اتاق تشریفات، سالن گریم و فضاهای خدماتی، تاسیساتی و پشتیبانی تکمیل خواهد شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد این شهرستان فعالیت می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.