غلام رضا تاجگردون روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قرار بود عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی باشت در سال 95 در این شهرستان آغاز شود اما بدلیل کمبود زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی خان احمد هنوز اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: شهرک صنعتی خان احمد به مساحت 100 هکتار ناهموار بوده و عبور خط لوله نفت از یکطرف و وجود دره در طرف دیگر آن امکان ساخت کارخانه لاسیتک سازی را سلب کرده است.
تاجگردون تاکید کرد که متولیان امر برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت این کارخانه تلاش کنند.
وی ابراز کرد: هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به ساخت کارخانه لاستیک ‌سازی در شهرستان باشت اختصاص یافته است.
تاجگردون ادامه داد: در صورت بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار تن محصول لاستیک سبز سازگار با طبیعت تولید می شود.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ 830 فرصت شغلی مستقیم و چهار هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در این منطقه ایجاد خواهد شد.
تاجگردون به اقدامات ارزنده دولت در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: دولت برای توسعه زیرساخت های شهرستان های محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
تاجگردون اظهار داشت: 11 روستای کم برخوردار باشت که از زمان انقلاب تاکنون از نعمت برق برخوردار نبودند برای اولین بار خانه های آنان از نعمت روشنایی بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه 74 خانوار در این روستاها سکونت دارند بیان کرد: این تعداد روستا با اعتباری بیش از 54 میلیارد ریال از نعمت برق پایدار برخوردار شده اند.
تاجگردون از شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمدخواست در اسرع وقت نسبت به برق دار کردن روستاهای این شهرستان از جمله کوه دهک اقدام کند.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی جاده روستای پیچاب به طول 15 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون پنج کیلومتر آن آسفالت و مابقی زیر سازی شده است.
تاجگردون ادامه داد: 100 میلیارد ریال اعتبار به این طرح ملی اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 86 میلیارد ریال جذب شده است.
وی میزان اعتبار اختصاصی به این طرح ملی در سال گذشته را 27 میلیارد ریال اعلام کرد.
تاجگردون تصریح کرد: لکه گیری و آسفالت جاده خان احمد به شلالدان هم اکنون با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد .
وی از نبود پزشک متخصصص در باشت ابراز نارضایتی کرد و گفت: کمبود پزشک در این شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی باید برطرف شود.
در اوایل تاسیس کلنیک تخصصی باشت 27 پزشک متخصص فعالیت داشتند که هم اکنون به پنج نفر پزشک رسیده است.
تاجگردون گفت: طرح گازرسانی به 16 روستای این شهرستان در مرحله تعیین پیمانکار است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی ابراز کرد: طرح گازرسانی به این روستاها با 35میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود و در صورت بهره برداری از این طرح 291 خانوار روستایی از نعمت گاز خانگی بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: تجهیزات این طرح تاکنون با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال خریداری شده است.
وی تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای مله تم، دم تنگ و میان تنگ، موری کش، بوسنگان، نارگ موسی و نیرزار در هفته دولت افتتاح می شود.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.