به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح ساماندهی محله چاهستانی های بندرعباس اظهار داشت: بهسازی و نوسازی محله های دارای بافت فرسوده موجب افزایش رفاه و آسایش مردم ساکن در این مناطق خواهد شد .
وی افزود: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از سیاست های مورد تاکید رییس جمهوری است و باید این سیاست مهم را به طور دقیق اجرایی کنیم.
همتی خاطرنشان کرد: طبق نقشه تفصیلی تهیه شده، دستگاه های مسوول روند اجرای کار ایجاد اماکن خدمات عمومی از جمله مدرسه، سالن ورزشی، درمانگاه و فرهنگسرا در محله چاهستانی های بندرعباس را به موازات دیگر اقدام ها آغاز کنند تا این محله نمونه ای مناسب در بهسازی بافت های فرسوده باشد.
وی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و برق به موازات بازگشایی معابر، اقداماتی همچون ایجاد شبکه فاضلاب و روشنایی مناسب در معابر محله چاهستانی ها را انجام دهند.
استاندار هرمزگان خواستار تقویت رویه های کاری و تسریع در اجرای طرح ساماندهی و نوسازی محله چاهستانی های بندرعباس شد و افزود: اگر این محله به شکل مناسب و به سرعت ساماندهی شود الگویی برای دیگر محلات در راستای نوسازی بافت های فرسوده خواهد بود.
شهرستان بندرعباس با وسعتی بیش از 7 هزار هکتار از جمله نخستین شهرهایی است که معضل حاشیه‌ نشینی را داخل محدوده شهری تجربه می کند.
هم اکنون 3 هزار و 500 هکتار و حدود نیمی زمین در شهر بندرعباس دارای اسکان غیر رسمی و به عبارتی مواجه با حاشیه نشینی است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.