نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان امام را دارنده جامع کمالات دانست و تصریح کرد: امام کسی بود که در قرن تکنولوژی و معاصر شرق و غرب را متحیر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در آستانه بیست و نهمین سالگرد ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی مراسمی با حضور نصرتی شهردار رشت با سخنرانی آیت‌الله پروایی نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان در نمازخانه ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

 آیت الله پروایی در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در کنار مجموعه شهرداری رشت بیان داشت: در روزهای اخیر مناسبت‌های متعددی را پیش‌رو داریم که یکی از این مناسبت‌ها سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله احسان‌بخش است؛ کسی که همواره نگاهی کلی و جامع به استان داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان ضمن شمردن ویژگی‌های مرحوم احسان‌بخش خاطرنشان کرد: گیلان به عنوان یک استان عالم‌پرور از علمای بزرگی چون مرحوم آیت‌الله بهجت، لاکانی و وجود پر خیر و برکت آیت‌الله رودباری و آیت الله خائفی برخوردار است.

وی با گرامیداست یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اذعان داشت: امام عظیم الشأن برگردن همه ما حق دارند و همه ما سر سفره شهدا و امام شهدا هستیم.

آیت‌الله پروایی امام را دارنده جامع کمالات دانست و تصریح کرد: امام کسی بود که در قرن تکنولوژی و معاصر شرق و غرب را متحیر کرد و این ویژگی خاص امام به برکت تقوا و اسلام بوده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان، علم زهد، فقاهت، شاعری و عارف بودن و.... را از ویژگی‌های منحصر بفرد امام برشمرد و گفت: امام مصداقی از واقعیت بود. امام منادی وحدت، اهل صراحت و واقعیت بود؛ ویژگی که این روزها در کشور ما بسیار کمرنگ شده است. امروز در کشور ما متاسفانه همه زیر پای دیگران را خالی می‌کنند و از یکدیگر پله برای ترقی و ارتقاء پست بهره می‌برند اما صحبت درباره امام در این زمان کوتاه نمی‌گنجد.

وی گرامیداشت قیام پانزده خرداد را رویداد دیگر روزهای اخیر عنوان کرد و اذعان داشت: شهدای پانزده خرداد به گردن همه ما حق دارند، مردم و مسئولان باید قدر انقلاب را بدانند اما متاسفانه ما آن‌گونه که باید وظیفه‌شناس باشیم نیستیم.

آیت‌الله پروایی اتفاقات و اخبار ناهنجار جدیدالوقوع را ناهمگون با نظام ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اخبار ناهنجاری که در گوشه‌ و کنار کشور به گوش می‌رسد سزاوار کشور ما نیست. مردم ایران اسلامی شایسته بهترین‌ها هستند.

وی با قدردانی از شهردار رشت و با اعلام رضایت از عملکرد مثبت نصرتی در توسعه شهر رشت گفت: زحمات نیروهای خدوم شهرداری‌ها بر کسی پوشیده نیست. از پاکبانی که شب تا صبح در حال تمیز کردن کوچه‌ها و معابر است تا صبح شهری پاکیزه را تحویل شهروندان دهد و چه بسا در مسیر این فعالیت خود مبالغ هنگفتی را بین زباله‌ها پیدا کند و با علم از وجود خداوند و روز حساب آن را به صاحب اصلی آن بر می‌گرداند، باید به نحو احسن قدردانی کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس خبرگان با اشاره به شهادت آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو یادآور شد: پس از آن اتفاق شمار عظیمی از مردم ایران متوجه جانفشانی‌های آتش‌نشانان در مواقع بحرانی شده اند.

در این مراسم جمعی از معاونان، مسئولان و کارکنان شهرداری رشت حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.