یونس رنجکش روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعریض و چهار بانده شدن محور آستارا به تالش به عنوان یکی از مسیرهای مهم حمل و نقل شمال کشور، در عبور ایمن خودروهای سبک و سنگین و توسعه گردشگری و اقتصادی آستارا، گیلان و حتی ایران تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد: با تعریض این مسیر پر تردد، از بار ترافیک و میزان تصادفات رانندگی کاسته و بر میزان امنیت جاده ای می افزاید.
سرپرست کارگاه عملیات عمرانی این طرح نیز در تشریح نکات فنی آن گفت: این طرح به امتداد 2 کیلومتر و به عنوان بخشی از بزرگراه آستارا-تالش با استفاده از مصالح بومی در زیرسازی آن اجرا می شود.
سید تقی حسینی ادامه داد: عملیات لایه ریزی و زیرسازی مسیر، بعد از حدود 2 ماه پایان و آسفالت آن آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود برای این طرح بالغ بر 30 میلیارد ریال هزینه شود.
وی اظهار کرد: 50 نیروی انسانی در 2 کارگاه در عملیات اجرایی این طرح فعالیت می کنند و در صورت تامین به موقع اعتبار لازم، برای افتتاح در دهه مبارک فجر آماده خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر این بخش از محور آستارا به تالش که مشرف به شهر آستاراست، یک لاین محسوب و با تعریض و چهار بانده شدن آن، تردد در آن تسهیل و تسریع می شود.
محور آستارا به تالش از بخش های پر ترافیک مسیر ارتباطی شمال کشور است و استان های اردبیل و گیلان را به هم مرتبط می سازد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.