شهرام حسین نژادی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نبود بخش ویژه مراقبت از نوزادان از مشکلات بیمارستان آستارا بود و با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شد.
وی اظهار کرد: تامین گرمای لازم نوزاد،‌ پیشگیری از انتقال عفونت، تغذیه، دسترسی آسان و سریع به تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص از امکانات بخش مراقبت های ویژه نوزادان خواهد بود.
وی بیان کرد: در روزهای گذشته با راه اندازی وان، جکوزی و تخت های پیشرفته در 2 اتاق زایمان بیمارستان آستارا، مدت زمان زایمان طبیعی از 6 ساعت به 51 دقیقه کاهش یافت و مورد استقبال مادران باردار قرار گرفت.
حسین نژادی ادامه داد: مراجعه کنندگان به بیمارستان در شب، از فاصله زیاد آن با داروخانه شبانه روزی گلایه داشتند و برای رفع این مشکل، یک واحد داروخانه با مشارکت بخش خصوصی در داخل بیمارستان ایجاد شد و تا پایان خرداد ماه افتتاح و از ساعت 22 تا هشت صبح دایر خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: دستگاه سی تی اسکن نیز با هزینه ای بالغ بر 150 میلیارد ریال خریداری شده و پس از سرب کوبی و آماده سازی اتاق مخصوص، نصب خواهد شد.
وی با اشاره به این که 30 پزشک عمومی و 15پزشک متخصص در آستارا خدمات رسانی می کنند افزود : پزشک متخصص ارتوپد از نیازهای این شهرستان است و برای تامین آن تلاش می کنیم.
بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با 20 هزار و 700 متر مربع مساحت و 12 هزار متر مربع زیربنا در فروردین ماه سال گذشته افتتاح شد و برای ساخت و تجهیز آن 560 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.