نماینده شورای رشت در سازمان سرمایه گذاری گفت: باغ ۴۵۰ هکتاری واقع در لاکان، پس از واگذاری از سوی منابع طبیعی به تازگی به نام شهرداری‌رشت سند مالکیت خورده و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در حیطه گردشگری است.

به گزارش ایلنا از رشت، جلال الدین محمد شکریه گفت: پس از تشکیل سازمان سرمایه گذاری، از اسفند‌ماه سال گذشته، بسته‌های سرمایه‌گذاری در این سازمان مطالعه و آماده شده و بر همین اساس ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری از سوی سازمان سرمایه‌گذاری فراخوان شد.

 نماینده شورای رشت در سازمان سرمایه گذاری اظهار کرد: باغ ۴۵۰ هکتاری واقع در لاکان، پس از واگذاری از سوی منابع طبیعی به تازگی به نام شهرداری رشت سند مالکیت خورده و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در حیطه گردشگری است.

وی دیگر طرح های سرمایه گذاری را نیز نام برد و یادآور شد: استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی برای راه اندازی مجدد شهربازی در باغ محتشم، مجموعه خوراک وسلامت، تجهیز و به روز کردن و نگهداشت بوستان ملت، احداث مجموعه اقامتی دهکده چوبی و ایجاد مجموعه خدمات گردشگری از جمله این طرح‌هاست.

عضو شورای‌شهر ادامه داد: ایجاد مجموعه گردشگری در جنگل سراوان، ایجاد مجموعه توریستی، درمانی و کاشت و صادرات گیاهان دارویی در محدوده منطقه۵، احداث مجموعه تفریحی پارک آبی و پارک گردشگری ۱۴هکتاری در محدوده منطقه ۴ از دیگر طرح های آماده واگذاری است.

شکریه بر توسعه زیر ساخت‌های متناسب با افزایش سرانه مطالعه نیز تاکید کرد و افزود: در همین راستا طرح احداث کافه کتاب در محدوده گلباغ نماز و شهید انصاری مطالعه شده و امیدواریم بتوانیم چنین فضاهایی را در دیگر نقاط شهر نیز گسترش دهیم.

احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی، احداث پارکومتر، ایستگاه های اتوبوس و احداث سرویس های بهداشتی، از دیگر طرح هایی بود که شکریه برشمرد و افزود: مهمترین زیرساخت مورد نیاز در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد شبکه فیبرنوری و کارت شهروندی است و با اعلام آمادگی ۸ سرمایه گذار در هفته آتی، واگذاری این طرح بررسی نهایی می‌شود.

نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر سرمایه‌گذار برای ۱۶ طرح یاد شده اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم سازمان سرمایه‌گذاری با نگرش جدیدی که دارد، پروسه اداری استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی را تسهیل کرده و شاهد تحول در حوزه عمرانی و توسعه همه جانبه شهر رشت باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.