شاپور تشرینی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به همت بنیاد نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس به مدت سه روز در خرمشهر برگزار شد و برترین ها در شش بخش داستانی، مستند، فیلم 180 ثانیه ای، فیلمنامه، نماهنگ و پویا نمایی تجلیل شدند.
وی اضافه کرد: 92 اثر از ایران و 44 اثر از کشورهای دیگر به بخش مسابقه راه یافته بود که پنج اثر در هر بخش برگزیده شد و فیلم کلاغ پر به زندگی شهید جهانگیر جعفری نیا پرداخته و پیش از این، بهترین فیلم بخش ویژه ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر بوده و برنده جایزه بهترین ایده فیلم جشنواره ملی عشق و ایثار، جایزه اول فیلم جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت و جایزه های بهترین کارگردانی و تدوین جشنواره فیلم بسیج گیلان را دریافت کرده است.
شهید جعفری نیا از شهدای مدافع حرم استان گیلان، در بخش لوندویل آستارا متولد و بعدها ساکن شهرستان انزلی شده بود و سال گذشته در عملیات مستشاری در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.
سرپرست اداره ارشاد آستارا ادامه داد: الناز سیف اللهیان دستیار کارگردان، معین سنجریان تصویربردار، سیامک حسن زاده بازیگردان، یاسر هژبری مسئول کرین (وسیله بالابر دوربین) این فیلم و فریده هل عطایی، ابراهیم جنگجو، سوزان وصالی، هومن مجیدی، دنیا مصطفوی، الین سنجریان، آمیتیس حسن زاده، حدیثا عظیمی، کتایون ذینعلی مقدم، تارا معراجی و مهدیه موسی زاده بازیگران آن هستند.
بابک مجیدی متولد 1357 آستارا از فیلمسازان مطرح ملی از سال 83 به صورت حرفه ای وارد عرصه ساخت فیلم های مستند و داستانی شد و علاوه بر فیلم کلاغ پر فیلم های لاتون، پارازیت، پروانه سفید، تاسوعای سلی، نویز، نوغانداری، سرزمین زیتون، آق اولر، بازمانده تتیس و زیر بال کاسپین را ساخته و با مستند کوتاه نویز، نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار سومین جشنواره فیلم شهر شده و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چند جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند در انجمن های هنری آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.