به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز پنجشنبه در دیدار با معلمان آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: معلمان موثرترین بخش نظام تعلیم و تربیت کشور هستند و هر قدر به این قشر ارزشمند اهمیت داده شود، به تربیت دانش آموزان اهمیت داده شده است.
وی ادامه داد: معلمان عزیز باید سطح دانش خود را ارتقا دهند و روزآمد بودن دانش معلم و برخورداری از کتب آموزشی مفید، جوابگوی نیازهای اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه خواهد بود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش، زیربنای تمام ارگان ها و نهادهاست و برای تحول بنیادین در آن سازمان باید به مقطع پیش دبستانی اهمیت داده شود.
حافظ نیا اظهار کرد: اگر مدیران و معلمان دغدغه دین، علم، ایمان، عدالت و کرامت انسان‌ها را داشته باشند، می‌توانند مدیران و معلمانی در تراز جامعه دینی باشند.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این دیدار گفت: با توجه به تغییر ساختار آموزشی کشور، توانمند سازی و آموزش معلمان و مدیران مدرسه ها در اولویت برنامه های آموزش و پرورش این شهرستان قرار دارد.
وی افزود: ارتقای سطح علمی معلمان، استفاده از تجربه های علمی مدرسان، ارتقای سطح کیفیت آموزشی، بهبود روش های یاددهی، کاهش افت تحصیلی و آشنایی با محتوای کتاب های تغییر یافته از مهم ترین هدف های این طرح است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آن به 16 هزار دانش آموز تدریس می کنند.

** چهار سازمان مردم نهاد ورزش و جوانان در آستار فعال است
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: چهار سازمان مردم نهاد زیر نظر این اداره در این شهرستان فعالیت می کند و یکی از آنها، جزو 10 سازمان برتر اداره کل ورزش و جوانان گیلان شناخته شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ وحید خاصی پور عصر پنجشنبه در جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) در سالن شهرداری آستارا افزود: 80 سازمان مردم نهاد، زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان گیلان فعال است و سازمان مردم نهاد بانوان خلاق آستارا به دلیل اجرای برنامه های خوب، جزو سمن های برتر استان شناخته شد.
وی اظهار کرد: آستارا از نظر تعداد سازمان های مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان در بین شهرستان های گیلان، رتبه دوم را بعد از رشت دارد و 2 سازمان مردم نهاد نیز به زودی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز خواهند کرد.
وی بیان کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی و ورزشی در آستارا با همکاری سازمان های مردم نهاد اجرا می شود و این سمن ها بازوی دولت در امور فرهنگی و اجرایی هستند.
این آئین توسط هیات کاراته آستارا برگزار شد و تجلیل از تعدادی کاراته کا، مولودی خوانی و اهدای جایزه به قید قرعه به شرکت کنندگان از بخش های دیگر آن بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.